Gå til innhold

Magesmerter - hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på 5 år har hatt magesmerter siden fredag. De kommer i tak og varer noen minutter. Det er kjempevondt, og hun vrir seg i smerte. ikke feber eller kvalme. Vi har vært på legevakt x antall ganger uten at det er funnet årsak. CRP lav under 5. Lege i dag mente det kunne være kolikksmerter.

Er det noen som har erfaringer med dette? Det er så fortvilende for oss og for barnet at hun skal ha så vondt over så lang tid. Uten at vi får hjulpet henne. Det har ikke vært trykksmerter på magen når lege har kjent, så de mener det ikke er blindtarmbetennelse.

kan det virkelig være så vondt med luft?? Legen mente hun mulig reagerte på noe hun spiste, at hun hadde fått noe matallergi eller noe, som hun burde utredes nærmere for. Hjelp sier jeg bare, er det noen som kan trøste meg litt. Nå har hun akkurat hatt et nytt anfall med smerter. Hun skriker og har veldig vondt. :-( Og er fem år, ikke akkuat baby med kolikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo ikke jeg lege da, men jeg ville forlangt en røntgen sjekk. Gjør det du kan for å få dette utredet snarest, ikke gi deg før dere vet hva som er galt.

Skrevet
Nå er jo ikke jeg lege da, men jeg ville forlangt en røntgen sjekk. Gjør det du kan for å få dette utredet snarest, ikke gi deg før dere vet hva som er galt.

Har vært på ultralyd og røntgen i dag, og det var røntgenlegen som mente det var kolikksmerter. Ut fra symptombeskrivelsene.

Skrevet

Jeg er heller ikke lege, men dette minner meg litt om meg selv. Jeg var veldig plaget med sånne smerter som kom i rykk og napp. Etter at jeg hadde fødd, kunne jeg bedre beskrive hva smertene lignet på, nemlig rier.

Jeg fikk i voksen alder påvist cøliaki.

Datteren min hadde også veldig magesmerter og der tok det også sin tid, før noen gadd å ta noen prøver av henne. Hun hadde laktoseintoleranse.

Hvis legen mistenker kolikk, ville jeg vurdert alternativ behandling som f.eks kiropraktor, noe jeg vet at mange med kolikkbarn har hatt god nytte av.

Vedvarer smertene, så hadde jeg forlangt henne utredet for matvarealllergi.

Skrevet
Jeg er heller ikke lege, men dette minner meg litt om meg selv. Jeg var veldig plaget med sånne smerter som kom i rykk og napp. Etter at jeg hadde fødd, kunne jeg bedre beskrive hva smertene lignet på, nemlig rier. Jeg fikk i voksen alder påvist cøliaki. Datteren min hadde også veldig magesmerter og der tok det også sin tid, før noen gadd å ta noen prøver av henne. Hun hadde laktoseintoleranse. Hvis legen mistenker kolikk, ville jeg vurdert alternativ behandling som f.eks kiropraktor, noe jeg vet at mange med kolikkbarn har hatt god nytte av. Vedvarer smertene, så hadde jeg forlangt henne utredet for matvarealllergi.

Takk for svar!! Men hadde du andre symptomer som diare og kvalme? Det har ikke hun. Bare disse vanvittige smertene, og ja det minner meg om rier faktisk!! Hun står i bro og skriker. Hadde du de over flere dager?

Dette har vart siden lørdag. Og i dag har hun vært i fin form, men så kom det igjen på kvelden, ekle anfall.

Skrevet

Noen flere erfaringer?? Hun har hatt veldig vondt i natt. Skikkelige smertetak...... Aner ikke hvordan vi skal få hjulpet henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...