Gå til innhold

Dere andre som kaster opp endel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kaster opp mye. Gjorde det forrige svangerskap også. Da varte det helt til jeg fødte. Jeg venter en halvtime før jeg pusser tennene etter at jeg har kastet opp, men er det andre smarte ting å gjøre? Har vel knapt tenner igjen etter dette svangerskapet med tanke på alle syreskadene jeg må få... Har hørt det er lurt å drikke melk etter man har kastet opp, for det nøytraliserer syren. Men jeg klarer ikke tanken på melk da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du kaster opp skyller du med vann og/eller fluorvann. Ikke børst tenna mer enn normalt.

Jeg kaster opp mer om jeg er tørst, så drikker mye. Dessuten er det lettere å få opp ting som er vått enn knusktørrt.

Skrevet

skylle munnen med vann / fluorvann støtter jeg også :)

Skrevet

Enig. Tannlegen min presisere at jeg ikke skal pusse tennene utover det vanlige morgen og kveld siden tannpuss på tenner med magesyre er altfor hard behandling.

Jeg skyller med vann, og noen ganger med fluor (fluor skal heller ikke overdrives).

Men jeg har dessverre fått ett nytt hull per svangerskap, noe tannlegen ikke var overrasket siden jeg har kastet opp daglig i mesteparten av svangerskapene mine.

Skrevet

Youghurt da? Eller noen skiver hvitost? Hvitost er toppen for å nøytralisere.

Jeg skylte munnen med vann og/eller mildt munnvann. Gikk med en del tyggis også. Kastet opp i nesten 4 mnd, og har vært til tannlegen. Hadde ikke noen hull.

Skrevet

Melkeprodukter blir til syre i kroppen da, så tviler egentlig på at det er så bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...