Musemorbr / Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Hvor mye tar dere vare på av tegninger, malerier og alt mulig annet rart barna lager? Vi har sendt noe til besteforeldre og laget til en perm der vi skal sette inn de fineste bildene. Enn så lenge har jeg liggende en bunke med 40 finalister fra i år, og helst vil jeg ta vare på alle. Luksusproblem. Jeg tenker at når jeg har det sånn nå, hvordan skal dette gå oppigjennom årene? Han er tross alt bare 20 måneder.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Jeg tok vare på hans første tegning, men ellers har jeg ikke tatt så voldsomt vare på alt. Han tegner litt hver dag, og stort sett blir det bare noen svake streker her og der. Han bryr seg ikke så voldsomt Han har tegnet 3 tegninger som jeg har tatt vare på.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Leste et tips en gang om å ta bilde av tegningene med digitalkamera, og lage fotobok av dem. Tenkt jeg skal gjøre det, men ikke blitt noe.... Tar stort sett bare vare på de som kommer laminert fra bhg, eller om de er spesielle, eller han har en spesiell mening med dem:-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Minst mulig, med tre barn og en haug med ark hverdag. Kaster alt som ikke er med i permen fra bhg og skolen. Hadde vel hatt ett rom fult hvis jeg skulle ha tatt vare på alt!
Gjest Filifjonka Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Jeg har tatt vare på de mest spesielle tegningene/maleriene. Jeg henger dem opp på kjøleskapdøren med magneter noen dager, før jeg tar dem ned og setter dem inn i en perm. Men mesteparten kastes, det er bare de tegningene jeg ser at ungene har jobbet med og virkelig anstrengt seg for å få til, at jeg tar vare på. Disse bildene hvor de har rablet tre streker eller en krusedull på et ark er ikke noe å ha...
Martin+Mamma Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Vi har "ukens tegning" på kjøleskapet. Det er stor stas og 5 åringen jobber ekstra hardt hvis han bestemmer seg for at den tegningen han driver med skal bli det :-) noen går i ringperm, noen til besteforeldre, resten i peisen.
fikas Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Jeg så en app en plass (hmmm, lurer på hvor...) som fungerte sånn at man tok bilde av kunsten også ble de lagret i en mappe på tlf også kunne man bestille bøker (som en fotobok) enkelt via appen... Foreløpig så har vi ikke fått med så voldsomt med kunstverk hjem. Noe blir det jo, men jeg vet de lager perm i bhg også- så da gjør de jo litt av jobben for oss
PeppaPig Skrevet 13. september 2012 #8 Skrevet 13. september 2012 Jeg rammer inn det som jeg ser at hun har virkelig jobbet med og hun er kjempestolt da vi drar ut for å kjøpe rammer til "kunstverket" hennes. Disse blir hengt opp forskjellige steder i huset. Noen på rommet hennes, noen i gangen, noen på soverommet mitt og noen havner på peishylla. For at vi ikke skal ha hundrevis av tegninger hengende rundt omkring så blir tegningene byttet ut med jevne mellomrom. De som vi tar ut av rammene setter jeg inn i en perm. Vi sender også noen av tegningene hennes til besteforeldre/oldeforeldre og resten blir kastet.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. september 2012 #9 Skrevet 13. september 2012 Tar vare på noen få tegninger og annet som jeg ser de har brukt mye tid på. Alt annet går diskret i bosset etter en tid. Med 4 barn som tidvis har tegnedilla (kan tegne 3-5 tegninger hver pr dag i perioder) er det rett og slett ikke mulig å ta vare på alt.
Gjest Mentha Skrevet 13. september 2012 #10 Skrevet 13. september 2012 Foreløpig ligger skattene fra barnehagen i en haug på soverommet, så jeg suger til meg tips herfra! Fotobok var en kjempefin idé Ellers har vi sendt mange fargerike gaver til besteforeldrene, men ser for meg at vi må spare litt lagringsplass hos de til senere år, ettersom junior bare er 1,5 år enda De er flinke og maler på lerret i bhg, så det er enkelt å henge opp hjemme. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en lufttett boks og lagre de fineste på loftet etterhvert. De er jo daterte, og det er sikkert moro for junior å finne fram igjen om 10-20 år
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #11 Skrevet 13. september 2012 Jeg tar ut de fineste og mest spesielle, så kaster jeg resten. Han er 2år og tegner bare kruseduller, trenger jo ikke 20tegninger av det. Sparer om det er noe nytt som streker eller prikker osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå