Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Hverdager og ukedager! Alle, inkludert journalister og forfattere sier "ukedager", når de egentlig mener "hverdager". Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig.. " hva spiser dere i helgene, og hva spiser dere i ukedagene", spør folk her inne. Helger er vel også ukedager, sånn som hverdager. Få det nå inn! Hverdager, - mandag til fredag. Helger, - lørdag og søndag. Ukedager, - ALLE DAGER HELE UKEN
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Er det så nøye, prøv å få deg et liv, så tenker du fort på andre ting. Her jeg bor kaller vi onsdag for lille lørdag- er det og feil?
☆☆☆ Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Jeg har virkelige irritasjonsmomenter i livet, og gidder ikke bruke energi på slike bagateller
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Hverdager og ukedager! Alle, inkludert journalister og forfattere sier "ukedager", når de egentlig mener "hverdager". Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig.. " hva spiser dere i helgene, og hva spiser dere i ukedagene", spør folk her inne. Helger er vel også ukedager, sånn som hverdager. Få det nå inn! Hverdager, - mandag til fredag. Helger, - lørdag og søndag. Ukedager, - ALLE DAGER HELE UKEN Strengt tatt så henspiller jo "hverdager" på "hver dag".. Etterhvert har det blitt forstått i betydningen - ingen spesiell dag, altså hver dag som er lik, da det ikke er fest e.l., og deretter helgedag. Språket er dynamisk, prøv å ikke vær så rigid HI ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Alt man skal irritere seg over, tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Vi burde gi blaffen i alle språkfeil, og heller la språket ødelegges.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå