Gå til innhold

Er det nødvendig med høstsko for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge gutta mine (2 oog 5) har vanlige joggesko og gummistøvler. Nye cherrox og vintersko har vi hjemme foreløpig.

Men er det nødvendig med høstsko?? De er jo ikke fora og når det blir kaldt nok så sender jeg med cherrox og vintersko i bhg?

Ser bare butikkene reklamerer med høstsko, men blir ikke den sesongen veldiig kort? Og så fort det er vått ute så bruker vel barnehagen gummistøvler/cherrox?

Hjelp meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lave gore tex sko til gutta. Kjekt å ha både på våren og høsten (og i den våte sommeren)

Disse brukes helt frem til kulden kommer. Da går vi over på vintersko.

Skrevet

Vi har alltid goretex-sko til snupp. (hele året). Om sommeren er det sandaler i tillegg. Om vinteren - 2 par vintersko (dockboots+ et par til). crocs hele året - som tøfler om vinteren som utesko om sommeren.

Det er ikke alltid vi har joggesko da....

Skrevet

Eg kjøper "høstsko", dvs lave goretexjoggesko om våren og satsar på at dei rekk til hausten. Eg hadde ikkje spandert nye sko no. Her på vestlandet går det stort sett i støvlar for tida.

Skrevet
Eg kjøper "høstsko", dvs lave goretexjoggesko om våren og satsar på at dei rekk til hausten. Eg hadde ikkje spandert nye sko no. Her på vestlandet går det stort sett i støvlar for tida.

Det er det samme som vi gjør. Disse skoene blir som regel oppbrukt ila høstmnd, fordi de blir mye mer brukt enn joggeskoene.

Skrevet

Begge gutta mine (2 oog 5) har vanlige joggesko og gummistøvler. Nye cherrox og vintersko har vi hjemme foreløpig.

Men er det nødvendig med høstsko?? De er jo ikke fora og når det blir kaldt nok så sender jeg med cherrox og vintersko i bhg?

Ser bare butikkene reklamerer med høstsko, men blir ikke den sesongen veldiig kort? Og så fort det er vått ute så bruker vel barnehagen gummistøvler/cherrox?

Hjelp meg....

Har tre gutter og har aldri hatt høst vår sko. Her går det i gummistøvler og joggesko til det blir dags for vintersko og cherrox

Skrevet
Begge gutta mine (2 oog 5) har vanlige joggesko og gummistøvler. Nye cherrox og vintersko har vi hjemme foreløpig. Men er det nødvendig med høstsko?? De er jo ikke fora og når det blir kaldt nok så sender jeg med cherrox og vintersko i bhg? Ser bare butikkene reklamerer med høstsko, men blir ikke den sesongen veldiig kort? Og så fort det er vått ute så bruker vel barnehagen gummistøvler/cherrox? Hjelp meg....

Jeg har droppet slike halvhøye goretexsko for første gang denne høsten, og det er ikke noe problem. Stort sett blir støvlene uansett brukt i barnehagen, og joggesko hvis det blir tørt. Og snart kan de jo gå over til vintersko.

Har alltid vært helt greit med slike halvhøye, og det kan godt hende jeg kjøper til våren. Men da tror jeg at vi skal bruke dem hele sommeren og høsten også. Om sommeren er det jo stort sett sandaler eller støvler som blir brukt uansett, så da dropper vi joggesko i tilfelle. Dropp det hvis du ikke ser nødvendigheten. Det blir vel brukt nok penger på klær og sko uansett.

Skrevet

Jeg endte opp med å kjøpe solide gore tex sko til begge gutta med skikkelig ullsåle i, svindyre, men nå er de hvertfall godt skodd. Begge går i naturbarnehage hvor de er mye på tur, så synes bel egentlig det er bedre for beina med slike sko enn støvler...

Skrevet

Jeg kjøper høstsko og har tenkt til å bruke de til våren og.

Det er vått i gresset litt fuktig etter regn om natta. Blir fort våt på beina i de slitte joggeskoa nå om dagen = snørr og hoste. Høsten er lang og det er lenge til det blir kuldegrader på dagen. Syns det er godt å slippe tunge støvler så lenge som mulig.

Vi går også mye tur i skogen og da er de supre (litt grovere under og stødige)

Skrevet

Naturbarnehage på Innlandet - jeg kjøper hvert år Timberlandsko til høst/vår. (De holder for vår og høst samme år, eller høst og vår påfølgende år,)

Nå som det er 2 grader kl 8 om morgenen og de er mye i skogen er joggeskoene for tynne, og cherrox og vintersko blir for tykt utover dagen. Så for oss er de gull. :)

Skrevet

Vi har ikke høstsko til guttungen, men det er mer fordi jeg aldri har tenkt over at man trenger det. Han har jo aldri vært kald av å gå med joggesko / gummistøvler på våren eller høsten. Er det kaldt har han på tynne ullsokker, og det virker som om det fungere greit :)

Tror nok ikke vi kommer til å kjøpe høstsko nå heller. Kan jo snart gå over til vintersko nå :)

Skrevet

Høstsko er gull verdt for de små. Synes ikke cherrox og gummistøvler er veldig godt fottøy for barn dag ut og dag inn slik det ofte kan bli om høsten. Deror investerer jeg i gode, solide gore-tex høst sko som brukes vår og høst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...