Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Hjelp! Babyen min på 2 mnd hater å ligge i vogna. Skriker og skriker og blir illsint. Uansett om det er inne på stua eller ute på tur. Vogna er bare ikke noe ok. Generelt sett vil hun helst bare være inntil meg og kose hele tiden, men det går jo ikke. Babygym har blitt litt mer populært nå, hun kan ligge der alene i kortere perioder. Senga er ok på natten, men ikke på dagen. På hytta aksepterer hun fint den senga hun har der på natten. Men å ligge i vogna er tydeligvis pyton. Og jeg sliter med å få lagt henne fra meg på dagtid. Jeg har forsøk med lammeskinn, uten lammeskinn, med dyne, uten dyne, med teppe, uten teppe, tepper lagt rundt kanten for å lage "rede", ingenting i vogna i det hele tatt, kalesjen opp, kalesjen ned, uro over henne, ikke noen uro, sitte ved siden av og holde med selskap, la henne ligge alene, sette vogna ute, sette vogna i rolig rom inne, sette vogna ved siden av tv... Hun vil bare ikke roe seg uansett. Når jeg tar henne opp og holder henne roer hun seg og er rolig helt til jeg legger henne ned. Da er det slutt på freden. Og om hun sover når jeg legger henne i vogna våkner hun nesten umiddelbart og begynner å skrike. Jeg blir gal! Får ikke gjort noe, og får ikke trillet tur Noen som har tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Har du prøvd å legge henne ned før hun sovner, men ikke er så våken? Jeg hadde og en gutt som hatet vognen sin, og det ble ofte til at han sov ved siden av meg på sofaen istede. Sikkert ikke helt rett, men i nøden så gjør man sånt. Var vi på trilleturer så måtte jeg bygge opp, slik at han kunne ligge å se ut av vognen, da var han storfornøyd. Kunne fint trille en tur da, ofte så var han da så blid, glad og mettet på inntrykk at han sluknet så fort vi kom hjem igjen og han lå i yttergangen..
soleia Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Det går seg nok til om nokon månader når ho kan sitte i sportsvogna. I mellomtida kan du jo gå tur med bæretøy, feks elastisk sjal. Det er faktisk ganske koselig
Hybelkanina Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 (endret) Det kommer til å forandre seg om noen måneder. Inntil da anbefaler jeg et godt bæresjal, da får du både gjort ting hjemme og gått tur. Min første var akkurat slik, og jeg måtte bare innfinne meg med at jeg faktisk ikke fikk gjort noe særlig de første månedene. Her ble det gradvis bedre fra 5 mnd alder. Endret 13. september 2012 av Zebrah
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Dette sliter jeg med også... Min er 3 mnd og hylskriker i vogna... Men min vil generelt gjerne ligge med hodet litt høyt, så jeg har satt opp ryggen bittelitt og lagt en liten pute oppi. Etter at jeg gjorde dette har det gått mye bedre. Så håper det fortsetter og trilleturene fremover kan bli så koslige som jeg så for meg
Madolyn Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 (endret) Hadde tatt en tur til manuellterapeut for å kunne utelukke smertefulle muskellåsninger i nakke/rygg. Det er jo tydeligvis ikke snakk om klaging og surving, men skriking som tyder på en reell smerte/motvilje/angst for å ligge i vogna. Du burde investere i et bæresjal/en bæresele (mange på finn.no som nesten er ubrukt). Har du prøvd reiving? Mange barn føler de ligger utrygt i vogna pga ustabil kjernemuskulatur, så et stramt teppe rundt kroppen kan hjelpe. Google "swaddle baby" på youtube så finner du gode videoer. Kan det være reflux? Gulper hun mye? Prøv å bygge litt opp under hodeenden. Jeg skjønner du blir frustrert, men du får et nytt liv når du investerer i en bæresele (jeg anbefaler baby close carrier og/eller angelpack). Ikke alle babyer syns barnevogn er topp; selv fikk vi vel brukt bagdelen 6 ganger på et halvt år. Vår baby var altfor nysgjerrig til å ligge gjemt nedi en bag. Vippestolen var han heller ikke interessert i; han hadde et enormt nærhetsbehov dag og natt. Men når gutten her ble større, og etter 5 runder hos barnekiropraktor, så ble det gradvis bedre. Fra han var 8 mnd gammel var sportsdelen topp, og han har bare blitt enklere og enklere å legge i både vogn og seng jo eldre han har blitt. Du klarer hvertfall ikke å "skjemme bort" babyen din med nærhet og kos, det kan jeg love deg. Muffin her ble båret døgnet rundt i månedsvis pga uro og nærhetsbehov, og han er både sosial, mentalt robust, elsker alle rundt seg, og han er som sagt enkel som en drøm å legge. Og han har alltid elsket å sitte på fanget og kose; han vrir seg aldri unna en kos fra noen <3 Han er nå 17 mnd. Endret 13. september 2012 av Madolyn&Muffin
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Takk for gode svar! Jeg har forsøkt det dere foreslår, med unntak av manuellterapeut. Tror ikke det er noe kroppslig galt, jeg tror det er nærhetsbehov kombinert med at hun er veldig våken og nysgjerrig og blir sint når det ikke skjer noe. Men jeg vet jo ikke, kan hende jeg bør ta henne med til noen. Når det gjelder bæring så likte hun det veldig lenge. Kommer nært inntil oss og koser seg, Men nå ser hun jo ikke noe om hun bæres til brystet, så jeg venter litt på at jeg kan ha henne andre veien, med ansitet ut så hun ser. Men nakken er vel ikke helt sterk nok før om noen uker til? HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #8 Skrevet 13. september 2012 Altså venter fordi hun nå blir sint av å bli spent fast til brystet og ikke få se noe særlig. Og ingen gulping på henne heldigvis HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå