Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 når kan man rocke etter fødsel? Vanlig styrketrening skal man jo vente med til magemusklene har kommet sammen igjen, bør man vente med rockeringen også da? Mener jeg lærte 6 uker en gang på vanlig trening, men nå er det gått snart 3 mnd og enda er ikke musklene sammen. Jeg gleder meg til å starte, men tør ikke enda, håpet jeg kunne tyvstarte på daukjøttet med rockeringen
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Må bare spørre, hvordan vet du at musklene ikke er sammen ennå? Ser ikke for meg at det skal være ett problem å finne fram rockeringen nå..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Om det er 3 mnd siden fødselen kan du trene så mye du vil, men du mente kanskje 3 uker? Om magemusklene ikke er kommet sammen igjen etter fødselen skal du ikke trene vanlige situps, men du kan trene skrå eller trene kjernen ved f.eks å ta planken. Rokkeringen kan du helt sikkert begynne med også, men ta det litt pent i starten. Jeg har også delte magemuskler og det er 3,5 år siden min fødsel så de kommer nok aldri sammen igjen om jeg ikke legger meg under kniven. Veldig enkelt å kjenne om man legger seg på ryggen og strammer magemusklene, da kan jeg stikke flere fingre mellom musklene i magen. http://nhi.no/gravid...enes-34991.html http://cathrineslill...agemuskler.html
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Du kan sikkert begynne rolig etter 6 uker. Mange magemuskler lukker seg aldri etter fødsel. Men du kan ha en fin mage likevel.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 jeg kjenner det jo, når jeg ligger på ryggen kan jeg liksom "stappe" fingrene imellom. Nå er ikke det noe jeg har pleid å gjøre før, så jeg vet ikke helt hvordan det skal kjennes ut:p I tillegg tyter liksom magen ut på midten når jeg spenner meg på visse måter. Legen anbefalte å vente 3 mnd med styrke for å være ganske sikker på å unngå midtlinjebrokk (som det visstnok heter når det tyter ut mellom musklene), og det tenker jeg å høre på. Men jeg lurer på om det også gjelder rockering - midjepartiet ser jo ut som en deig. Ah, gleder meg til å bli litt fast i fisken igjen:) Men det blir tøft!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Så jeg ødelegger ikke magen for evig og alltid? Jeg er livredd for at en sånn pølse skal liksom bli hengende ut jeg - men da starter jeg så smått:) Hurra!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Sikkert helt ok, men pass på å ikke ta vanlig situps, det er bedre for deg å trene bare kjernemusklene og de skrå musklene.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #8 Skrevet 13. september 2012 Ok - liten sjanse for at magen min blir som gwen stefani sin uansett - når hennes mage har delte muskler så er det til å leve med:) Takk for link!
Netti*** Skrevet 13. september 2012 #9 Skrevet 13. september 2012 3 mnd???!! Huff er 4 uker siden fødsel og jeg kjeeeeder meg. Vil trene. Følte jeg hadde min egen kropp 1/2 time etter fødsel, bare en veldig myk mage. Så tripper etter å komme meg på treningsstudio. Nå blir mannen glad, da slipper han ta 4 barn aleine mens jeg trener...
Ida_Therese Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Hei! Du kan fint rocke rocke igjen nå så lenge du ikke føler smerter eller ubehag, men pass på at du bruker en ordentlig treningsrockering. For best effekt bør den veie såvidt under 1 kg og hvertfall ikke mer. Både Hoopdance Norge og Mad Moonrise i Norge selger slike, eller evt Hoopnotica (de har også sammenleggbare).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå