Gå til innhold

Spiser jeg lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mye kvalm og får ikke i meg mye mat,men alt er fint med babyen og den vokser som den skal,er i uke 21 snart.

Spiser stort sett 2 skiver til lunsj med Aururg,Paprika og Tomat

Middag : Forskjellig,men ofte med Grønnsaker til

Det er stort sett alt

Videoannonse
Annonse
Gjest 2prinsesser11&12
Skrevet

Jeg synes det kanskje er litt lite, men kan være fordi jeg var matvrak da jeg gikk gravid og er matvrak til vanlig bortsett fra de to mnd etter fødsel :P

Har du prøvd å spise ofte men lite av gangen? Jeg måtte gjøre det de ukene jeg var kvalm siste gangen nå, og da gikk kvalmen over :)

Skrevet

Jeg har prøvd det masse, prøvd og spist bare et eple eller en gulerot hvis jeg er kvalm,men kommer rett opp igjen,men håper den kvalmen gir seg så lei

Skrevet

Jeg syns også du spiser litt liten mtp at du er gravid. Som nevnt lenger opp, kanskje du bør spise litt oftere? Både du og lille barnet trenger næring :) Hva med yogurt med musli? knekkebrød? Smoothi? Flott at du prøver å få med deg mest mulig grønnsaker og frukt :) Forresten regner med du tar vit. tabletter og slikt ved siden av?

Håper kvalmen hos deg går over snart, lykke til!

Skrevet

Yogurt går dessverre veldig dårlig hver gang,men elsker det, Knekkebrød nei kommer også opp,men kan prøve og spise litt mer frukt og grønnsaker :).. Eneste som ikke kommer opp er coke cola :)

Takk :)

Skrevet

Huff, det var dumt at yogurt ikke fungerer :( Det fins nemlig så mange forskjellige varianter av dem. Hva med hjembakt rundstykker med ost eller syltetøy på?! Nam nam sier jeg nå bare ;) Heheh....

Skrevet

Ost går fint :) går bra med pølsebrød og pølse faktisk,noe jeg finner veldig rart. Har aldri likt Syltetøy jeg :)

Skrevet

Salte pålegg er kanskje litt lettere å få ned? Pleier å hjelpe litt hos meg i hvertfall. Salami, trønderfår, strandaskinke osv. (Var vel et eller annet med at en bør fryse det først, forresten!) Nå bruker jeg aldri ingefær - men det finns vel ingefær-te og slikt? Kanskje det er litt lettere å spise, om man drikker det ved siden av..? Jeg tok kapsler da jeg gikk gravid. Ingefær bedrer kvalmen litt. Ellers er det slike armbånd på apoteket, som kanskje kan hjelpe. å spise lite, men ofte, er uansett lurt tips:)

Skrevet

Salt pålegg hørtes lurt ut, men styr unna røkte/rå kjøttpålegg som dem nevnt over. Det holder ikke å fryse dem - kjøttet skal steikes/kokes. Prøv med leverpostei, det er både sunt og godt og fullt av jern! Smak gjerne den ovnsbakte med baconbiter på, den er ganske salt. Ellers kan du jo forsøke å steike fårepølsa først, kanskje det er godt med ei skive med noe crispy kjøtt på? :)

Skrevet

Liker godt Leverpostei og spiser det en del, og det går faktisk greit :). Er ganske kresen,men liker veldig godt Samlami,men spiser ikke det nå,kun kokt skinke :)

Skrevet

Høres ut som meg for en tid tilbake. Slet så utrolig. Ikke hadde jeg lyst på så mye, ikke fikk jeg spist så mye, og det jeg spiste kom ofte opp igjen. Til og med appelsin.

Spis ofte, jeg sverget etter hvert til grønne sure epler, banan (ikke så veldig modne), myyye vann, godt brød med pålegg. Varm mat var det verste, så det ble kald mat i ukesvis.

Skrevet

Takk fo tipset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...