Gå til innhold

Nei, ikke du pappa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår toåring, har vel kanskje startet å trasse, når han kommer med disse utsagnene. Vi ønsker selvfølgelig at han skal akseptere begge på lik linje. Jeg har siste tiden hatt litt mere med han å gjøre, med bla levering i bhg.

Kan det være lurt å la pappaen ta mere del i hverdagen, vil det hjelpe? Ha mere "kvalitetstid"?

Annet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare noen faser de går i gjennom uansett :)

Men han må ikke få bestemme hvem som skal gjøre hva.

Skrevet

Jenta vår på 3 år var sånn, bare omvendt, pappa skulle gjøre det meste. Han leverte ofte i barnehagen fordi han kjørte forbi der og det passet godt med arbeidstiden osv. Vi snudde om på det, sånn at jeg leverte de fleste dagene, pappan var bortreist 2 uker gjennom jobb, og vips så var problemet løst. Tror nok det er lurt å dele på oppgavene, og at han har kvalitetstid med han på ettermiddagen alene f.eks.

Skrevet

Ja, det kom jeg på når hun svarte deg over :) IKKE la han bestemme selv hvem som skal gjøre hva, det kan bli protester i starten, men det gikk fort over her :)

Skrevet

Begge jentene våre var sånn i den alderen. Nå har vi et ganske strengt "regime" der vi tar annenhver unge annen hver kveld ved leggingen. Dette akspeterer begge uten spørsmål og det blir gjerne litt sånn "yes i dag er det pappa sin/mamma sin tur å legge meg;) I tillegg leverer jeg og pappa henter. Ettermiddagen ellers deler vi ofte så vi får kvalitetstid med hvert vårt barn. Så jeg ville anbefalt at pappan har kvalitetstid og at dere f.eks legger annenhver kveld. Lurt å fjerne seg selv av og til også:) Med første måtte jeg rett og slett ut av huset når mammadaltingen var som værst:) Det viktigste er vel uansett at det er dere som bestemmer hvem som skal gjøre hva når, ikke barnet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...