Gå til innhold

Savn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner Sushi så MASSE :). men siden leger og jordmødre sier så mye forskjellig tør jeg ikke og ta sjansen på det dessverre :),men det blir sykhus maten etter lille gull er ute det er helt klart :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge helsedirektoratet/mattilsynet kan du spise sushi. Og hvis du laget den selv hjemme, har du mer kontroll på råvarene :)

Skrevet

Jeg spiser sushi jeg? har ikke hørst at det skal være farlig det er sashimi som vi gravide ikke skal spise, altså fisk som ikke er frosset først?

Skrevet

Ja er så dumt,at legene gjør meg så usikker da,så jeg tør ikke,men er utrolig godt :)

Skrevet

Du kan spise sushi. Men du skal helst holde deg unna rå tunfisk. Bare å google dette, forskere kan mer om dette en en jordmor her og en lege der. Jeg har DYTTA INNPå med tempura maki, og ingening er skjedd. man må ikke bli fanatisk heller... Da er det faktisk farligere med alle hudkremene og sminken som vi damer bruker og som har et sinnsykt innhold av A-vitamin, som er med på å øke risikoen for at barnet ditt får leppe og ganespalte, hareskår.... Jeg er ikke fanatisk når det gjelder noe, men alt med måte.

Skrevet

Oki,men skal til Jordmora på Onsdag,skal spørre ho da ;) Ho i oslo var helt motstander mot det, Fastlegen sier Ja,men ikke overdriv,mens hjertelegene sier Styr unna, Mener selv legene bør vite dette,men jeg er litt over nervøs og da,livredd for lille gutt<3

• 4 uker senere...
Skrevet

Sushi er helt trygt å spise. Om du er usikker på råvarene bør du fryse fisken i 24 timer før du lager. For å oppklare sashimi er ikke det samme som at fisken har vært fryst, men navnet på retten hvor du kun får servert løvtynne fiskeflak (i mangel av et bedre norsk ord). Her er det hjemmelaget sushi ca hver 14 dag, to dager på rappen. Som noen andre sa her så er det kun tunfisken du skal holde deg unna, men det er ikke av samme grunn som med annen fisk. Det har noe å gjøre med hvor store tunfisk blir og hvor mye dritt de har fått i seg i løpet av levetida av tungmetaller o.l. Resten av fisken kan ha en parasitt som dør ved frysing. Sjekker du nettsidene til de som leverer Salma vil du også kunne se derer anbefalinger. :)

Skrevet

Men tror dere Sushi bar er lurt da? lager det ikke selv

Skrevet

Sushi er helt i orden, bare styr unna de fiskesortene de advarer mot på Matportalen; bl a tunfisk som andre har nevnt og også kveite... Jeg får ofte lyst på sushi i skikkelige kvalme-perioder og har både lest og fått høre at det er helt i orden. Er jo mye sunne vitaminer i det også, og med laks får du masse god omega-3!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...