Gå til innhold

vasker dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

vasker dere dress og regntøy hver dag? Det ser jo ikke ut etter en dag i barnehagen. Jeg har ikke gjort det for jeg syns det blir helt meningsløst. Det er jo bare sand og det utenpå dressen. Men en barnehagetantene hadde spurt barnefar om ikke han skulle ta med regntøyet hjem å vaske det her en dag. Da hadde jeg vaska det to dager før. Er det bare jeg som syns det er teit å vaske det når det bare er sand det er snakk om? Er det mat, blod, snørr osv så er det jo noe annet. Prøver å få vaska uteklærne en gang i uka.Er det uhygienisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi tar det med hjem hver fredag for å vaske det.

Skrevet

når man har 20 unger med sandete tøy blir det veldig fort skittent i bhg, og det er ganske ubehagelig å skal ta på for ansatte og man blir veldig tørr på hendene.

Så det du eventuelt kan gjøre er jo å ta det med hjem og få børsta av. Eventuelt gjør det når du henter i bhg, så er det klart til neste dag.

Jeg har bare skylla lett av noen ganger hjemme så det ikke blir så ille, og det tørker over nattan. Ser ikke problemet med å gjøre det, og jeg letter arbeidet for de ansatte i barnehagen

Skrevet

Vasker det minst mulig. Men dersom det er kaker av sand på det er det jo greit å ta det med for å spyle/tørke av. Det blir mye gris i garderoben ellers.

Hygiene kan ikke være så viktig på plagg som er laget for å rulle seg i søla med:)

Skrevet

Pleier å spørre jeg, og da sier de bare at "neida, det der detter av når det tørker. Hvis du vil kan du ta det med hjem og tørke det, for tørkeskapet vårt er smekkfullt av våte klær og da tørker det aldri."

Så da tar jeg det med hjem og tørker når det er behov, og vasker når jeg synes det er behov for det.

Skrevet

Her sier det at vi må ta med hjem å skylle og tørke det om det har blitt mye sand og div.. hvis ikke så blir det så skittent i bhg.

Om det er veldig skittent så vasker jeg det hver gang, synes det er enklere enn all den skyllinga og sånt :P

Men nå er det vel ikke alt tøy som bør vaskes så ofte heller, ser at mye av regntøy blir fort slitt av all vaskinga.

Skrevet

Er det helt tørr sand som ikke drysser får det henge. Er det verre enn det tar jeg det hjem og enten spyler av det eller vasker det i maskin.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Nei det gidder jeg ikke. De ser jo like jævlige ut et par dager etterpå uansett. Så lenge de er rene inni er det vel null stress. Dessuten forestiller jeg meg at uteklær ikke tåler å vaskes hver dag/uke.

Skrevet

I vår barnehage tar alle foreldre regntøyet med hjem på fredager og vasker over helgen :)

Skrevet

I de verste "våt høst periodene" tar jeg regntøyet med hjem, henger opp i dusjen og dusjer det rent. Tørker i løpet av kvelden. Dressen får av og til et kaldt ekspressprogram i maskinen. Ikke noen grundig vask, men nok til å bli rent, og uten for mye slitasje på tøyet:-)

Ordentlig vask i maskinen med varmt vann og vaskemiddel skjer vel bare en gang i mnd eller sjeldnere.

Skrevet

Jeg bruker skjønn, og vasker eller skyller når det trengs.

Dressen skal jo helst ikke være så skitten at den står av seg selv, heller da.... Noen ganger er det to uker imellom, noen ganger må den skylles daglig.

Skrevet (endret)

Ja om det trenger vask hvær dag så vasker jeg det hvær dag, jeg pleier og tenke at ser jeg på tøytet at det er så møkkete at jeg ikke ville tatt det på meg så skal jenta mi slippe og ta det på seg så møkkete!!

Det tørker og fortere hjemme, har jobbet i bhg og det var noen som ikke tok regnntøyet hjem når det trengte en vask/ tørk og det hente at det ikke hadde tørket over natten i garderoben i bhg for der henger det mye tøy fra før.

Så bedre og ta det hjem og vite at barnet har tørt tøy på enn og ikke gidde for det er så mye ekstra styr!!

Endret av mamma_til_2
Skrevet

I vår barnehage speler de alle barna før de går inne, da er regntøyet vått, men ikke skittent lenger. Vi har ikke tørkeskap i bhg, så det hender at vi må ta med hjem for å tørke, men ikke vaske. Det gjør vi egentlig sjeldent.

Og foresten så heter det ikke barnehagetante... Det heter førskolelærer, eller barnehageansatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...