Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Hva er best? Har to aktive gutter på 5 og 2 år..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Her heier vi på Viking Thermo. De er mye lettere enn cherrox, og har for med ull, ikke bare syntetisk. Dockboots har vi prøvd, og de sitter godt på foten og er varme. Men de parene vi har hatt, har tatt inn vann i skaftet så ungene var våt på buksebeina når de hadde brukt dem. Prøvde å impregnere, men det hjalp ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Viking thermo og cherrox....trodde det var det samme?
ROFL Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Mine unger har for breie føtter til å passe dockboots, dermed blir det cherrox her i huset.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Viking thermo og cherrox....trodde det var det samme? Nei. Cherrox er blytunge og har for av kunststoff = kaldere. Thermo er laget på en annen måte, og er både lettere og varmere (og dyrere)
soleia Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Kjøpte docboots på coop, der gummien ikkje går så langt oppover skaftet. Første dag var 3åringen gjennomvåt på bukse og strømpebukse, så eg har kjøpt Viking Thermo som eg har vore nøgd med tidlegare. Eg vil iallefall anbefale å kjøpe dei som er gummiert lengre oppover om du går for dock boots. Ellers ser eg at europris har vinterstøvlar som liknar svært på Viking Thermo, lette og fine med same prosent ullfor og til halve prisen, men desse har eg ikkje prøvd sjølv. Hadde vore interessant å høyre om andre har prøvd desse.
soleia Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 Viking thermo og cherrox....trodde det var det samme? Thermo er ca dobbelt så dyre (389 på xxl), men har ei anna "plast" blanding som inneheld luftbobler og difor isolerar betre og tåler meir kulde.
Vogndilla Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 Har hatt alle typer, docboots, cherrox og viking thermo. Men likte ingen av de, cherrox er bare dårlig -kalde eller våte av svette, hard plast og tunge, lukter vondt etterhvert. Thermo er omtrent som cherrox bare litt lettere og holder kanskje litt mere på varmen, dockboots er IKKE vanntette men ellers ok. Har funnet ut at eneste som duger er Bogs, geniale støvler som holder tørt men samtidig puster,passe varme og holder til mye kaldere vær enn thermo/cherrox. Anbefales! Og dette er min erfaring på mine ben, har jobbet i bhg i mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå