Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Hva legger dere i å være dette? snakk om foreldre her.. Hva/hvem er en ressurssterk forelder?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Å være ressurssterk mener jeg Å være utstyrt med sunn fornuft, tiltaksvilje og ansvarsfølelse. Man kommer langt med disse tingene.
nerdybirdy Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Muligheten til å gi barna sine de beste forutsetningene til å klare seg i samfunnet. Tenker da spesifikt på: Oppfølging på skole/og skolearbeid Sosial mestring Gi barnet selvtillit Grensesetting (går litt under sosial mestring) Godt kosthold generelt være et godt forbilde Nærhet og kjærlighet Trygghet og rutiner Tror de fleste foreldre har "feil" og kanskje ikke klarer å favne over absolutt alt dette 24 timer i døgnet, men jeg tenker at ressurssterke foreldre generelt mestrer dette.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Ok.. BF meldte meg til BV for noen uker siden..(Kun for å lage bråk.. jeg vet at barnet har det bra) Har hatt besøk av BV, og fikk rapport i posten i dag.. Der står det at: Mor fremstår som ressurssterk.. Lurte bare på hva de kanskje har ment med det.. hi
nerdybirdy Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Ok.. BF meldte meg til BV for noen uker siden..(Kun for å lage bråk.. jeg vet at barnet har det bra) Har hatt besøk av BV, og fikk rapport i posten i dag.. Der står det at: Mor fremstår som ressurssterk.. Lurte bare på hva de kanskje har ment med det.. hi For en megadust! Misbruke offentlig instanser og ressurser på denne måten, for å lage kvalm. Må tilføy at barnefaren fremstår meget ressurssvak når han ikke evner å se at han fullstendig saboterer muligheten for et godt samarbeid mellom dere, og at dette går kraftig utover hans barn!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Ok.. BF meldte meg til BV for noen uker siden..(Kun for å lage bråk.. jeg vet at barnet har det bra) Har hatt besøk av BV, og fikk rapport i posten i dag.. Der står det at: Mor fremstår som ressurssterk.. Lurte bare på hva de kanskje har ment med det.. hi De mener at du har ressurser og at du forvalter disse på en god måte. Ressurser kan være feks. familie, en god omgangskrets, jobb, orden på økonomi, at en snakker godt for seg osv. At du innehar en god del kapital på ulike områder.
<3 2G <3 Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Ok.. BF meldte meg til BV for noen uker siden..(Kun for å lage bråk.. jeg vet at barnet har det bra) Har hatt besøk av BV, og fikk rapport i posten i dag.. Der står det at: Mor fremstår som ressurssterk.. Lurte bare på hva de kanskje har ment med det.. hi Fantastisk! Der er det bevis på at barnevernet ikke alltid gjør dumme ting,en ser mor for den hun er :-) ta det med deg videre og lev godt på at det du gjør er riktig :-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 Alle har vel ressurser, men noen er flinkere til å bruke og utnytte ressursene sine. Med ressurssterk familie tenker jeg på noen som klarer å ivareta seg selv og barna sine, og da på det sosiale og omsorgsmessige plan. De er tilstedeværende i barnas liv, og det betyr ikke at de trenger å være fysisk sammen med barna sine hele tiden, men at man er en støtte og en trygg havn for barna når det trengs. Ressurssterke foreldre har selvtillit, varme og gode omsorgsevner. De er deltakende i barnas liv ved å vise interesse for det barna liker og gjør. De er engasjerte og tar i et tak. Man trenger ikke å ha masse penger eller å ha god helse for å være ressurssterk. Det viktigste er man gir det barna trenger av kjærlighet og trygghet.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 Takk for svar alle sammen! Ja, BF er en dust ;-), men jeg er glad for at saken endte som den gjorde. Barnevernet fungerer utmerket og jeg har ingenting å utsette på de! Man skal være glad for at vi har et barnevern her i Norge. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå