Gå til innhold

Pysj på barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt teit spørsmål kanskje, men skifter dere pysj på barna hver dag? Har en på 3 år og en på 4 mnd og her skifter vi pysj hver kveld. Grunnen til at jeg spør er at jeg har flere venninner med barn og hvis jeg er hjemme hos dem ser jeg at pysjen henger på knaggen på badet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker kun ullpysj, og skifter slettes ikke hver dag!

Skrevet

Stesønnen min har samme pysj i en uke,i alle fall,så lenge den er rein,og han ikke har sølt på den eller at uhell med den,synes det blir for mye og skifte hver kveld :)

Skrevet

Nei, skifter ca 2 ganger i uka. De sover jo bare i den:) Nå bruker ikke barna mine bleier lengre da, måtte skifte litt hyppigere når de brukte det.

Skrevet

Alt man skal henge seg opp i altså. Nei, jeg bytter ikke pysj hver dag. Hun er ren og vasket når hun legger seg og har den på om natten og bytter med en gang hun står opp. Det er grenser på hvor skitten den blir liksom...

Skrevet

Skifter bare 1-2 ganger i uken,er ikke nødvendig med mer!

Hvorfor skifter du HI pusj på barna hver kveld egentlig?

Skrevet

Nei og ja.. :P Er pysjen ren og pen kan han fint gå 2-3dager med den, men om den er full av frokost, eller lukter tissebleie så skiftes den ut.

Ser ikke noe galt i å bruke samme pyjamas et par dager på rad så lenge den er ren og ikke lukter søvn og tiss.

Skrevet

Nei, skifter kanskje hver tredje dag? Hvis ikke det er noe søl på den, da. Minstemann gulpet så masse da han var spedbarn at han fikk ny hver kveld, av og til også i løpet av natten.

Skrevet

jeg skifter pysj på han vær kveld. men så stitter han også å koser seg med frokost og barnetv i pysjen hver morgen. liker å gjøre det slik så klærne er rene når han kommer til barnehagen og ikke fulle av matrester

Skrevet

Minsten bruker pysjen sin 3-4 dager før den byttes.

Dersom han søler mat eller har tisseuhell byttes den selvfølgelig ut da. Henger til lufting på en knagg på rommet hans.

Skrevet

Skifter vel hver 3 dag ca. Oftere hvis den søles på eller bleia lekker.

Skrevet

Her er pysjen kun til å sove i og kommer aldri i kontakt med mat, akkurat som sengetøyet. Den kan altså godt holde en uke, men ofte skifter vi etter bare et par dager fordi han griser sånn med tannkrem og såpe før han skal i seng. :)

Skrevet

Skifter når den er skitten. Om de spiser frokost i den blir den som regel alltid skitten.

Skrevet

Har en liten en som gulper veldig, så hvis hun har gulpet på pysjen, så skifter jeg den (i perioder daglig), men hvis ikke ville hun hatt samme pysj i tre/fire dager.

Skrevet

Mine bruker ikke pysj for tiden :P

Men nei, når de bruker det så skifter vi ikke hver dag.. Truse skiftes hver dag selvfølgelig, men pysj blir skiftet når den er skitten eller etter noen dager.

Skrevet

Bader to ganger i uka. Skifter pysj i forbindelse med det.

Selvsagt også hvis hun har svettet e.l.

Skrevet

Nisj, skifter 1-2 ganger i uka, med mindre hun har svetta mye eller skitna den til.

Men nå har hun slutta med bleie, det kommer ikke tiss i den, hun bades annenhver dag, og hun spiser heller ikke frokost eller kvelds i den.

Skrevet

Bader og skifter pysj annenhver dag så sant det ikke er uhell som gjør at den blir skitten før.

Er vel ikke særlig big deal uansett hva man velger :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor egentlig, men jeg syns det virker best å skifte pysj hver dag. Man svetter jo mye om natten og da blir det for meg ekkelt å gå i samm pysj en uke.. Men så tenker jrg jo på oss voksne, jeg sover bare i "trusa" om natten og jeg svetter sikkert mer enn 3 åringen om natten, og skifter jo på senga bare 1 gang i uken..

Nei kanskje jeg skal la de bruke pysjen et par dager i stedet, da blir det jo mindre klesvask;)

Skrevet

Skifter hver gang han bader. 2-3 ganger i uka.

Og ved behov så klart.

Skrevet

Skifter pysj når den er skitten. Skifter ikke sengetøy hver dag heller, selv om vi voksne sover uten pysj.

Skrevet

Nei, hvorfor skulle vi det så lenge de er rene? Her dusjer de små ca 2 ganger i uken, og da bytter vi pysj også.

Skrevet

Vi bader annenhver dag, og da får hun ny og ren pysj :)

Skrevet

Nei. Skifter 1-2 ganger i uken med mindre det er gulp på den, eller tiss/bæsj. Eldste sover bare i T-skjorte og truse nå. Der skifter jeg trusen hver dag naturligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...