Gå til innhold

Dere menskopp brukere....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type bør jeg velge?

Jeg skal kjøpe min første menskopp og lurer på hvilken type jeg bør bestille. Noen tips? Noen jeg bør holde meg unna eller noen som har anbefalinger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også litt på å kjøpe et par slike. Går det ann å vaske de i oppvaskmaskinen? Eller blir de ødelagt av oppvaskmiddlet

Skrevet

Tror de fleste er like, så merke spiller nok ikke så stor rolle. Jeg har selv et merke som heter Lunette, kjøpt på www.bereglede.no. Har vært veldig fornøyd med den etter at jeg fant en bretteteknikk som passet for meg, trengs litt trening. Aldri kjørt min i oppvaskmaskin, vasker den når den tømmes og koker den før jeg legger den bort.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg kjøpte på bleieboden.no. Jeg vil ikke anbefale å kjøre den i oppvaskmaskin! Jeg vasker den med såpe og vann hver gang jeg tømmer den, og så koker jeg den når mensen er ferdig.

Skrevet

Lunette fra beieboden. Du vasker den når du tømmer den og koker den mellom hver periode. Det finnes egen såpe og egnede våtservietter hvis du vil være avansert.

Skrevet

Jeg har Femme cup tror jeg den heter. Trengte ingen övelse heller, superlett å bruke.

Skrevet

Lunette fra beieboden. Du vasker den når du tømmer den og koker den mellom hver periode. Det finnes egen såpe og egnede våtservietter hvis du vil være avansert.

 

Takk for svar alle sammen!

Da har jeg bestilt meg en Lunette fra bleieboden. Så satser jeg på at jeg er ferdig med bind og tamponger en gang for alle.

Skrevet

nå er jeg helt tett, men hva er det dere snakker om her? =)

Gjest Filifjonka
Skrevet
nå er jeg helt tett, men hva er det dere snakker om her? =)

 

Menskopp, mensbeger, moon cup... Kjært barn har mange navn. Det er rett og slett en silikonkopp som du setter inn i skjeden når du har mensen. Den fanger opp blodet, slik at du ikke trenger bind. Du tar den ut, tømmer den, vasker den og setter den inn igjen. Du slipper utgifter til bind og tamponger, du slipper lukt - kort sagt, den er helt genial.

Skrevet
Jeg tenker også litt på å kjøpe et par slike. Går det ann å vaske de i oppvaskmaskinen? Eller blir de ødelagt av oppvaskmiddlet

 

Herregud du tuller?? Oppvaskmaskinen?? Tror jeg hadde spydd i vinkel om jeg var hos deg og fikk vite at mitt glass jeg satt og drakk av har blitt vasket i oppvaskemaskinen sammen med din mensskopp...

 

Hvem bruker mensskopper? Noe så utrolig ekkelt og kvalmt!

Skrevet
nå er jeg helt tett, men hva er det dere snakker om her? =)
Menskopp, mensbeger, moon cup... Kjært barn har mange navn. Det er rett og slett en silikonkopp som du setter inn i skjeden når du har mensen. Den fanger opp blodet, slik at du ikke trenger bind. Du tar den ut, tømmer den, vasker den og setter den inn igjen. Du slipper utgifter til bind og tamponger, du slipper lukt - kort sagt, den er helt genial.

 

Hvordan gjøre dette i praksis? Ikke alle steder du kan tømme og vaske en slik en da. Ikke på vår jobbdo, ikke på de fleste offentlige toaletter heller. Er som regel ingen vask inne på avlukket. Også for noe griseri det må være?

 

Og hva hvis den blir full eller lekker? Messy... Nei, usj... bare tanken på å skulle fiske ut en kopp fra skjeden full av blod og gusj. Helle i do og så vaske denne i vasken og kjøre den opp igjen... *GRøSSE*

Gjest Filifjonka
Skrevet
nå er jeg helt tett, men hva er det dere snakker om her? =)
Menskopp, mensbeger, moon cup... Kjært barn har mange navn. Det er rett og slett en silikonkopp som du setter inn i skjeden når du har mensen. Den fanger opp blodet, slik at du ikke trenger bind. Du tar den ut, tømmer den, vasker den og setter den inn igjen. Du slipper utgifter til bind og tamponger, du slipper lukt - kort sagt, den er helt genial.
Hvordan gjøre dette i praksis? Ikke alle steder du kan tømme og vaske en slik en da. Ikke på vår jobbdo, ikke på de fleste offentlige toaletter heller. Er som regel ingen vask inne på avlukket. Også for noe griseri det må være? Og hva hvis den blir full eller lekker? Messy... Nei, usj... bare tanken på å skulle fiske ut en kopp fra skjeden full av blod og gusj. Helle i do og så vaske denne i vasken og kjøre den opp igjen... *GRøSSE*

 

Det er selvfølgelig ditt valg :).

 

Jeg tømmer den morgen og kveld, hjemme på mitt eget toalett. Det er såpass lite at jeg fint kan tømme den i do, vaske den uten å reise meg fra toalettet, og sette den inn igjen. Jeg synes ikke det er noe eklere enn å pakke inn bind og tamponger som skal ligge der og stinke, men det er nå meg.

Skrevet

Du tømmer den i do. Det finnes våtservietter som kan brukes når du ikke har en vask tilgjengelig. Om du lar være å vaske den den ene gangen så er det heller ingen krise. Jeg pleide bare å tømme min 2-3 ganger i døgnet, men litt oftere i tillvenningsfasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...