Gå til innhold

Er du FLINK med det du arbeider med/som?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føer du at du mestrer det 100% ? Jeg er ganske ny i jobben(6 mnd. siden jeg begynte)og det er enormt å sette seg inn i...føler meg litt _dum_ av og til..:S(er så vant til å mestre alt med en gang ellers....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter jeg lærte der ja. Jeg er flink i jobben min.

Skrevet

Ja, jeg tør påstå at jeg er flink! :)

Men, jeg har jobbet noen år med det jeg gjør, tre år etter siste utdannelsen jeg tok.

Ikke krev for mye av deg selv det første året. Man regner ofte at det går et år etter at man har begynt i en jobb før man er helt inne i den - spesielt hvis man kommer rett fra skole, eller det er en jobb innen et helt nytt felt. Mener å ha lest at frem til ca 3 måneder er den første fasen hvor man er for "nybegynner" eller fersking å regne. Deretter går man gradvis over i å bli tryggere og tryggere i jobben til det en dag sitter. Dette vil selvfølgelig være litt forskjellig fra jobb til jobb også.

Jeg er også typen som er vant med å mestre alt med en gang, men det er viktig å ikke sammenligne seg selv med de som har jobbet i 2-10-20 år... selv om det er det vi "flinke piker" altfor ofte gjør ;) Jeg sammen lignet meg tidligere med en kollega som hadde jobbet i 20 år og var kjempedyktig i jobben sin... jeg krevde av meg selv at jeg skulle være like flink som henne da jeg begynte rett fra siste utdanningen... ;)

Jeg fikk det mye bedre med meg selv da jeg begynte å bli snillere med meg selv i tankene, og heller bestemte meg for at jeg skulle bruke tiden effektivt for å lære mest mulig av henne.

Om jeg mestrer jobben 100 %.... ja, jeg føler det. Men det betyr ikke at jeg kan alt eller vet alt!! Det er en viktig forskjell der. Jeg treffer av og til på tilfeller fremdeles hvor jeg ikke er sikker på hva jeg skal gjøre. Men da bruker jeg tidligere erfaringer og overfører det som jeg evt kan overføre fra dette, og så er jeg ikke redd for å søke råd fra evt kollegaer eller andre fagpersoner om jeg er usikker. Man lærer mye på å være åpen.

Så ikke føl deg dum!! Det er naturlig å føle det slik som du gjør, spesielt siden du bare har vært 6 måneder i en jobb med mye å sette seg inn i!! :)

Lykke til videre!! :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg er god. så god at jeg nesten er uunnværlig... Men jeg har fortsatt mye igjen å lære:)

Skrevet
Føer du at du mestrer det 100% ? Jeg er ganske ny i jobben(6 mnd. siden jeg begynte)og det er enormt å sette seg inn i...føler meg litt _dum_ av og til..:S(er så vant til å mestre alt med en gang ellers....)

Helt ærlig... Nei...

Var flink før, men på grunn av at en avdeling ble lagt ned, ble jeg overført til en annen avdeling. I utgangspunktet skal det være enklere der jeg er nå, men jeg savner utfordringer og synes rett og slett at det er vanskelig å ha hodet på rett plass når jeg ikke føler jeg er på riktig sted. Sjefen min har heldigvis lagt merke til det samme, og kommer nok til å omplassere meg når det blir noe ledig. Hvis ikke hadde jeg sluttet.

Skrevet

Ja, stort sett. Nå består jobben min av veldig ulike oppgaver alt ettersom hvilke fag og elever jeg har (er lærer), så jeg er helt klart flinkere på noen ting enn andre. Er sånn passe god spesialpedagog, veldig flink i RLE og samfunnsfag osv.

Min styrke er nok kontakten med elevene (vet at jeg er veldig godt likt blant elevene) slik at det er enklere for meg å jobbe med klassemiljø og skape trygg læring, samt at jeg er god på å lære fra meg. Men så har jeg et stort forbedringspotensial på struktur og orden. Jeg er vimsete av natur, fire barn har gjort meg mye mer strukturert enn jeg egentlig er, men er fortsatt ganske glemsk og kunne med fordel hatt mer orden i sakene mine :P

Skrevet

100% kan jeg vel ikke, da jobben min er veldig variert, og det alltids dukker opp noe jeg ikke kan svare på eller gjøre noe med personlig. Men da gjør man jo så godt man kan overfor kundene og prøver å finne utav det for dem da. Det finnes jo andre på jobben som kan hjelpe meg, trikset er jo ikke alltid å kunne alt, men å vite hvem man skal spørre for å få svar! :)

Men ja, jeg føler jeg er flink i jobben min og mestrer den. Det er hvertfall det jeg får høre av kolleger og kunder. :)

Skrevet

Ja, jeg er forsåvidt flink til mesteparten av det stillingsinstruksen tilsier, men forkastelig dårlig på andre områder...;-) Skriver på en doktorgrad i humanistiske fag, liker å forske, og er flink til å tenke, analysere og skrive. Imidlertid er jeg ikke av den mest utadvendte personen, og haaaater å holde muntlige presentasjoner/fordrag, samt sosiale sammenkomster der man omtrent ikke kjenner noen, men skal snakke med alle og bygge nettverk (konferanser og seminarer). Sånn sett passer jeg egentlig lite til det jeg driver med...

Skrevet

Ja, jeg er flink, har hatt jobben i 12 år og har en god mestringsfølelse.

Men man kan jo alltid bli bedre og lære mer, så perfekt er jeg nok ikke ;)

Skrevet

Ja. Jeg har veldig dårlig selvtilit på mange områder i livet, men akkurat jobben min er noe jeg kan 100%.

Men ingen gjør jobben sin perfekt, eller kan "alt", når man er ny.

Skrevet

Ja, det er jeg. Vet det selv, og har masse selvtillit hva angår jobb. Blir stadig headhunted, men trives såpass godt der jeg er at det skal mye til at jeg skifter kontor nå. Har lang utdannelse innenfor snevert felt, så føler meg Til tider som litt av en ekspert! Hehe

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Nei. Jeg er helt ny, og dama jeg deler kontor med, som liksom skal være min mentor, nekter å lære meg noe som helst. Hun gidder ikke engang å si god morgen når jeg kommer inn på morran. Urk!

Skrevet

Ja, jeg er veldig dyktig i jobben min. Jobber som prosjektleder.

Nå har jeg akkurat fått 2 nyansatte inn i prosjektteamet mitt. Den ene er nyutdannet og den andre har bare et par års arbeidserfaring. De sliter begge to med å komme inn i ting, for alt går unna i et dundrende tempo.

Jeg har selv jobbet over 10 år og misunner ikke nykomlingene. Jeg ser at det er vanskelig å være ny. Men husk at man er bare nyutdannet én gang i livet, heretter vil du bare få mer og mer erfaring, så det kan bare gå én vei!

Skrevet

Ja, jeg er en god førskolelærer for barn og barns ve og vel er det som ligger mitt hjerte nærmest. Om jeg mestrer jobben min 100%? Nei, finn den førskolelærer som kan si med hånden på hjerte at de kan det :P

Skrevet

Ja, jeg er flink i jobben min, får ofte skryt for jobben jeg gjør, senest i dag. :)

Skrevet

Ja, jeg er flink i jobben min. Men har jobbet med det samme i ti år, og det tok sikkert en tre/fire år før jeg synes jeg begynte å få taket på det... Vær tålmodig, det føles alltid litt uoverkommelig og mye i starten. Pluttselig en dag føler du at du mestrer:)

Skrevet

Ja jeg er flink i jobben min og en av de beste i Norge

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, jeg er flink i jobben min, men hvis jeg sier at jeg kan den 100 %, da bør jeg finne meg noe annet å gjøre. Er lærer og da blir man aldri utlært. Blir man det i noe yrke, forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...