BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Gutten min på 15 mnd er så vanskelig i matveien! Vet ikke hva jeg skal finne på!! Han spiser veldig lite, og det går bare i mais, brokkoli og gulrot. Han nekter alt annet, og selv om jeg vet man ikke skal gjøre det, greier jeg av og til å lure i ham en eller annen bit med andre ting. Prøver å unngå det, men av og til føler jeg det som en nødvendighet. I tillegg blir han av og til plutselig illsint midt i måltidet og begynner å slå i tallerkenen eller å kaste mat på gulvet i sinne. Hva kam dere anbefale meg av måltider? Noen lure triks, anyone?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 (endret) Får han smake på middagen dere spiser? Her ville ikke minstemann ha mat som var lagd spesielt til han med lite krydder ol. Han liker mat som smaker mye rett og slett Og får han lov å spise selv? Kan være han blir sinna midt i måltidet fordi han kjeder seg og vil prøve å spise selv:) Endret 12. september 2012 av FruHottentott
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Han spiser i det minste sunt da Han spiser vel brød? Prøvd grove pannekaker med blåbær? Kjøttkaker, fiskekaker og karbonader? Pasta og spaghetti? Fiskegrateng? Laksefilet med grønnsaker og hollandaisesaus?
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 13. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2012 Han spiser det samme som oss, får en tallerken foran seg og får holde på selv, hvor det da bare blir gulrot, brokkoli og mais, i tillegg til at jeg prøver å putte i han det andre. Men det er håpløst! Han spiser brød ja, men stort sett vil han kun ha leverpostei. Ganske monoton diett altså Og melk?!! Kan vi bare glemme!!! Heler ikke ost eller yoghurt. Hva skal set bli til når jeg slutter å amme?!! Han skal få pupp så lenge han vil selv, men dagen vil jo komme..
snart-mamma-til-3-søte Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Veldig mange barn har en sånn periode. min hadde det og i den alderen. Det går seg til. ikke stress med det eller press han. tilby forskjellige ting og la han velge selv hva han vil spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå