Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Når sa deres barn "mamma" for første gang? Husker dere ca alder?
*KlaraKu* Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Jenta mi er 8 mnd. ho sa det førstegang for noen dager siden. men er nok ikke bevisst bruk av det enda.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 7.5, min pratet tidlig da. Og er nå 18mnd og snakker i setninger
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 7,5 her og. Mener det var "mamma" hvertfall Hi
Musemorbr / Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 10 måneder. En ukes tid etter han hadde begynt å si pappa. Da hadde han sagt bø og namnam siden han var syv måneder.
Gjest Miryks Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Husker ikke når de begynte å si det "for moro skyld", men bevisst begynte eldstejenta å si det ved ett-års alder, og yngste var vel rundt 14 mnd eller noe. Pappa begynte de å bruke tidligere.
Chelseafan Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 ingen sier mamma bevist før de er rundt 12mnd
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 Når sa deres barn "mamma" for første gang? Husker dere ca alder? Eldste var rundt året. Yngste var nesten to år.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 ingen sier mamma bevist før de er rundt 12mnd Åh joda, det gjør de Min startet som lyd og lek da han var 8 mnd, og bevisst da han var 10 mnd.
Hybelkanina Skrevet 12. september 2012 #10 Skrevet 12. september 2012 Han begynte tidlig å si mamma, men det hadde fint lite med meg å gjøre fant jeg ut, siden "alt" var mamma. Han var rundt ett år da han hadde et bevisst forhold til ordet.
Chelseafan Skrevet 12. september 2012 #11 Skrevet 12. september 2012 tror ikke jeg på,så små kan ikke snakke
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. september 2012 #12 Skrevet 12. september 2012 tror ikke jeg på,så små kan ikke snakke Hehe, du tror ikke på det, faktisk? Barn starter sitt språk tidlig. Ved bruk av blikk, bevegelser og lyder. Enkelte utvikler det raskere enn andre, og sier sine første ord før de er 1 år. Gutten min vinket og sa rent "hade" 2 dager før han var 9 mnd. Slik er det nok bare Da jeg jobbet i barnehage, så jeg også små barn som sa sine første ord tidlig. Det er ikke fysisk umulig for et barn å snakke før 12 mnd. Ingen som putter et stemmebånd i halsen på dem etter fylte 1 år
mrsrogaland. Skrevet 12. september 2012 #13 Skrevet 12. september 2012 ingen sier mamma bevist før de er rundt 12mnd Da tror jeg ikke helt du vet hva du snakker om. Godt mulig dine barn ikke var tidlig ute, men det er fullt mulig. De fleste barn er over året når de kan si noen ord. Men det er fullt mulig. Barn starter med herming. Det er sånn de lærer. Alt de gjør fra fødselen av er herming. De kopierer oss. Så etterhvert faller brikkene på plass, og vi har gjenntatt ting. De begynner å koble sammen, og dermed kan mamma kobles til meg. Det handler om gjenntakelse. Min gutt så mamma og ba-pa første gang når han var 7 mnd, og etter det så satt det som et skudd. Nå er han 8 mnd og sier mamma og ba-pa hver gang han sutrer eller er lei seg. Når jeg sier "kom til mamma", og strekker ut hendene, så strekker han ut sine hender og blir ivrig til å bli tatt opp. Når jeg sier "pappa er hjemme", så ser han seg rundt, fordi han skjønner at nå er pappa hjemme. Og nå kobler han også mamma til meg, og kan faktisk si mamma. Tro det eller ei.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #14 Skrevet 12. september 2012 ingen sier mamma bevist før de er rundt 12mnd Da tror jeg ikke helt du vet hva du snakker om. Godt mulig dine barn ikke var tidlig ute, men det er fullt mulig. De fleste barn er over året når de kan si noen ord. Men det er fullt mulig. Barn starter med herming. Det er sånn de lærer. Alt de gjør fra fødselen av er herming. De kopierer oss. Så etterhvert faller brikkene på plass, og vi har gjenntatt ting. De begynner å koble sammen, og dermed kan mamma kobles til meg. Det handler om gjenntakelse. Min gutt så mamma og ba-pa første gang når han var 7 mnd, og etter det så satt det som et skudd. Nå er han 8 mnd og sier mamma og ba-pa hver gang han sutrer eller er lei seg. Når jeg sier "kom til mamma", og strekker ut hendene, så strekker han ut sine hender og blir ivrig til å bli tatt opp. Når jeg sier "pappa er hjemme", så ser han seg rundt, fordi han skjønner at nå er pappa hjemme. Og nå kobler han også mamma til meg, og kan faktisk si mamma. Tro det eller ei. Hun har ikke barn. Hun bare tror hun vet slike ting.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #15 Skrevet 12. september 2012 tror ikke jeg på,så små kan ikke snakke Ja for slikt vet jo du, som ikke har barn?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. september 2012 #16 Skrevet 12. september 2012 rundt 1 års alderen, men det var ikke det første ordet som ble brukt bevisst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå