Gå til innhold

Idiot *jeg-gjør-som-jeg-vil-kropp*

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Skulle hatt mensen i går jeg er så stabil i mine sykluser at jeg nærmest får den på samme klokkeslettet...

Men neida ikke i går!

Så skal jeg liksom går rundt med tampong eller bind nå da? Kjipt om den dukker opp midt i forelesning! Teite kroppen min som er helt rar for tiden, skjønner bæret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du er sikkert gravid.

Ja altså det e r første naturlige tanke, meeen i følge legen på Ullevåll sykehus skal det veldig så godt gjøres siden mine eggstokker har sagt opp jobben som eggstokker og gått over til pyntedokker..

Skrevet

Gå med bind just in case ;)

Plutselig kommer den :)

Skrevet

Jeg er forøvrig helt motsatt.

Har mensen 2 ganger i året :P

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Går med bleie her. Kopperspiral og bind går ikke overens.

Skrevet
Jeg er forøvrig helt motsatt. Har mensen 2 ganger i året :P

Oi har du ikke angst de resterende 10 mnd da?

det hadde jeg hatt..

Jeg skjønner ingenting jeg nå.. Har preggers symptomer, kanskje hjernen som spiller meg et puss:P

Skrevet
Går med bleie her. Kopperspiral og bind går ikke overens.

Oi såpass? Hvorfor ikke? bleie ja, kanskje det er tingen..

Skrevet

Juliea: har du tatt preggo test? Hva gjør du om du faktisk venter? Bare sånn av ren nyskjerrighet

Skrevet
Oi har du ikke angst de resterende 10 mnd da? det hadde jeg hatt.. Jeg skjønner ingenting jeg nå.. Har preggers symptomer, kanskje hjernen som spiller meg et puss:P

Nei, jeg har jo spiral :) Har du ikke prevensjon?

I tillegg har jeg pcos som hindrer fruktbarheten, så mensen kommer ikke :P

Skrevet
Oi har du ikke angst de resterende 10 mnd da? det hadde jeg hatt.. Jeg skjønner ingenting jeg nå.. Har preggers symptomer, kanskje hjernen som spiller meg et puss:P
Nei, jeg har jo spiral :) Har du ikke prevensjon? I tillegg har jeg pcos som hindrer fruktbarheten, så mensen kommer ikke :P

Aha, jo jeg går på yasmin p-piller, men man kan jo bli gravid på alt av prevensjon, men kan jo ikke gå rundt å tenke sånn heller =)

Hehe jeg bare venter på mensen jeg nå håper den kommer snart =)

pcos hva er det? jeg har ikke noe fruktbarhet jeg kanskje det er det jeg har ?

Skrevet
Nei, jeg har jo spiral :) Har du ikke prevensjon? I tillegg har jeg pcos som hindrer fruktbarheten, så mensen kommer ikke :P
Aha, jo jeg går på yasmin p-piller, men man kan jo bli gravid på alt av prevensjon, men kan jo ikke gå rundt å tenke sånn heller =) Hehe jeg bare venter på mensen jeg nå håper den kommer snart =) pcos hva er det? jeg har ikke noe fruktbarhet jeg kanskje det er det jeg har ?

Pcos, da har man flere cyster på eggstokker, nedsatt produksjon av østrogen og større produksjon av mannlige hormoner. Jeg har heldigvis ikke så mye av den sistnevnte ;)

Skrevet
Aha, jo jeg går på yasmin p-piller, men man kan jo bli gravid på alt av prevensjon, men kan jo ikke gå rundt å tenke sånn heller =) Hehe jeg bare venter på mensen jeg nå håper den kommer snart =) pcos hva er det? jeg har ikke noe fruktbarhet jeg kanskje det er det jeg har ?
Pcos, da har man flere cyster på eggstokker, nedsatt produksjon av østrogen og større produksjon av mannlige hormoner. Jeg har heldigvis ikke så mye av den sistnevnte ;)

Oi det hørtes ikke moro ut:( Jeg har en del cyster, men det heter endometriose det jeg har. Godt du ikke har mye mannlig hormon da ;) Det har ikke jeg heller :P Jeg måtte fjerne en del av mine cyster fordi de ble så mange så de sprakk en del i eggstokken og det var veldig vondt altså. Men du får kankje bra oppfølging?

Venter fremdeles i spenning på mensen..

Skrevet

Du får lage en superspennende date til helga med en hønk av en mann, da skal du se mensen kommer før du får sukk for deg :)

Skrevet
Du får lage en superspennende date til helga med en hønk av en mann, da skal du se mensen kommer før du får sukk for deg :)

Slettes ikke dumt! Den kommer jo alltid når man ikke vil ha den :)

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Jeg har bestandig vært overbevist om at jeg kom til å bli uplanlagt gravid. Siden jeg er fra en familie med flere generasjoner heldige uhell. Så tror jeg hadde blitt litt engstelig å litt glad hvis mensen en dag kom for sent. det har den forsåvidt aldri gjort uten om når jeg var gravid, men har hørt det er dårlig triks å bli uplanlagt gravid med spiral. De er vist ikke designet for trygge svangerskap.

Skrevet
Jeg har bestandig vært overbevist om at jeg kom til å bli uplanlagt gravid. Siden jeg er fra en familie med flere generasjoner heldige uhell. Så tror jeg hadde blitt litt engstelig å litt glad hvis mensen en dag kom for sent. det har den forsåvidt aldri gjort uten om når jeg var gravid, men har hørt det er dårlig triks å bli uplanlagt gravid med spiral. De er vist ikke designet for trygge svangerskap.

Nei jeg har også hørt at det er en dårlig kombo gitt :P

Gud jeg har litt angst nå jeg da, men jeg kan jo ikke være det så burde ikke ha det.

Men er litt skummelt...

Om du vil bli preggers er det jo greit å fjerne spiralen først ja! Skummel men spennende familie du har da :)

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Får ta det om et par år. Kanskje jeg glemmer kvalmen å slipper å grue meg til å bli gravid da. Neste svangerskap skal jeg vær en av disse uforskammet friske damene. Ingen "lett" hypermesis på meg neste gang. Neste gang skal kvalmen bare utebli.

Skrevet

Hvordan går det Juliea? Mensen kommet enda? :P

Skrevet

Jupp mensen kom i går kveld, men bare litt.. Så kroppen min streiker tror jeg :/

Men kanskje det er normal igjen til neste syklus =)

Hørt mye om Hypermesis, men ikke helt fått med meg hva det er. Er det negativt?

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Hypermesis gravidarum er ekstrem svangerskapskvalme.

Legen skrev det på sykmeldingen min så jeg googlet det.

I følge internett kastet man opp ti ganger for dag og ble innlagt på sykehus hvis man hadde det.

Hvis jeg lå på sofaen å sov 14 timermens jeg spiste en halv brødskive annenhver time i døgnet fra uke 6- 12 spydde jeg en gang for dag.

Gjorde jeg noe anstrengende som å dusje eller smøre min egen brødskive kom jeg opp i 6 ganger på en dag.

Og den ene dagen mellom første og andre sykmelding siden sykmeldinger skrive for 14 dager av gangen da jeg gikk på jobb for å prøve om jeg kunne jobbe Satte jeg rekord med 12 oppkast.

Men som sagt ingen sykehusinnlegelse ingen dehydrering og ikke noe intravenøst så heg hadde en mindre ekstrem versjon.

Neste gang skal jeg forhåpentligvis være frisk nok til å ikke bli skemeldt i svangerskapet.

Men gutten er for all del verdt kvalmen og jeg hadde ikke et snev av bekken løsning tror jeg foretrekker å. Spy fremfor å plages med bekkenet flere år etter fødsel slik som naboen.

Skrevet

Oi shit det hørtes heavy ut ja! Ikke moro! Jeg spydde bare engang jeg, og det var fordi jeg ble akutt sulten noe jeg ofte ble i svangerskapet. Så slapp unna den gitt :P Hadde migrene da..

Men det gikk fint og ja det var jo absolutt verdt det!

Neste gang er du sikker frisk som en frisk!

Oi kom på engang til jeg spydde, men det prøver jeg å fornekte for det var på en eksamens vakt sine sko under eksamen :( Da var det vel 3 mnd til termin allikevel spurte han "du skal vel ikke føde nå" "nei, babyen kommer ikke ut den veien" svarte jeg bare da.. Så flau og satt ut..

Men jeg hadde et fint svangerskap, unner deg et bedre neste gang hørtes så slitsomt ut!! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...