Maria Benedicte Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Jeg har nå litt over tre uker igjen til termin, og etter signaler fra kroppen min, så kommer det nok til å skje før tiden - men vet jo aldri da. Greit at han skal få "leve livet sitt" før han bli pappa, vi er jo trossalt 19 år begge to, men jeg blir så irritert hver gang han sier det, for det er en ting han ikke har skjønt enda, det vil ikke bli noe alene tid på oss to på lenge framover, så hvorfor ikke bruke, mere tid på meg? De siste 3 ukene så har han bare vært ute med vennene sine, og det føles rett og slett ut som at han driter i meg.. I tillegg til hvis jeg drar ut med en venn, så blir han sur på meg - så det er vel en slik situasjon der han får lov til alt og jeg ingenting.. I tillegg til at han sier at han skal drikke, f.eks., nå til helgen, når han vet hvordan situasjonen er - hva om fødsel starter når han er drita full? Frister ikke så utrolig mye å ringe til han å si at nå skal du bli pappa når han er sånn. Jeg føler at det er bedre om han heller drikker etter - noe som han også siet at han skal. Fin pappa detta..... Han har skyvd meg så utrolig mye bort de siste mnd. Dårlig kjæreste eller er dette normalt?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Hvis fødsel starter når han er dritings, så ringer du ikke til ham. Sender bare sms når barnet er født. Man skal da ikke behøve å sy puter under armene til disse mannfolkene. Han har valgt å fortsette å være sammen med deg da du ble gravid, så får han ta konsekvensene. vet at mange her på forumet skriver at "neeei, la mannen få litt fritid, feste fra seg og så videre". Jeg mener at det er utrolig ufint å prioritere venner og drikking fremfor kjæresten HELE tiden. Så ja, han ER en dårlig kjæreste etter min mening. Han er også dårlig farsevne hvis han har tenkt å fortsette med samme festing og drikking etter at baby kommer slik at du sitter der alene. Det som er mest urovekkende, er at han blir SUR hvis du skal ut med venninner. Dette vitner om at han er sjalu og eiersyk, utrolig dårlige egenskaper. Du får bare gi ham ultimatum: enten så satser han på forholdet 100%, slutter å bestemme over deg og tar ansvar, ellers får han bli helgepappa. Det hadde jeg gjort.
Chelseafan Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Så lenge du er så nære fødsel,synes jeg aboslutt han bør være sammens med deg og ikke fly med venner,samboeren min er mye sammens med en kamerat,og jeg er snart i uke 21,så nå synes jeg det bare hyggelig,men han har sagt de 2 siste mnd skal han være mer hjemme,,er ikke morsomt når du føler deg utenfor,hvis han ikke skjerper seg,bør du kanskje gå fra han og han kan besøke ungen når du ønsker det,og hvis han ikke viser intresse for ungen,bør du i alle fall gå fra han
Maria Benedicte Skrevet 12. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2012 Han gleder seg til ungen kommer og vil ta del, og sier at han vil leve resten av livet sitt med meg, men han vil ikke høre på et eneste ord jeg har å si, hvis jeg tar opp akkurat dette så blir han bare sur og sier at jeg prater tull - og begynner på kjefte. Han har valgt vennene sine hele svangerskapet omtrent, bare ikke så ekstremt som i det siste. Han prøver vel å bevise på en litt ufin måte at han bestemmer over seg selv, og at han ikke vil miste vennene sine. Men hvis han hadde mista vennene sine, så hadde ikke jeg akkurat kalt de ekte venner..
Chelseafan Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Det er jo bra han viser intresse da, så håper alt order seg for dere
♣ Christiane ♣ Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 19 år gamle gutter vet nok ikke så mye om hva som venter en nybakt far. Han er fortsatt i den fasen hvor kompiser og festing er 60% av moroa. Du kan bare gi beskjed om at dersom fødselen starter mens han er ute og drikker, så kommer du ikke til å ringe han. Da får han selv velge hva som er viktigst Antagelig har han tenkt at dere kommer til å få masse tid sammen, for du skal jo være hjemme med babyen 24/7. Han har nok ikke reflektert over hvor mye jobb en baby krever og hvor lite tid dere kommer til å få med hverandre. Han er nok bare litt umoden, som mange er i deres alder. Får håpe han kommer på bedre tanker når han blir pappa. Er noe annet å se/holde babyen enn å se en kul på magen din som han ikke merker noe til. Lykke til. Håper det ordner seg.
Maria Benedicte Skrevet 12. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2012 Det er jo bra han viser intresse da, så håper alt order seg for dere ja, det er jo det. men føler at det mangler mye sånn sett.. håper jeg og
Hannepålandet Skrevet 13. september 2012 #8 Skrevet 13. september 2012 Håper for din del at han snart blir voksen.
Jevnaker mor Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Er nok en liten gutteting det der. De er litt som små barn, uansett alder. Man må snakke med korte ord, og ikke lage en avhandling. Har man mye å si, så kort ned til kun det som er aller viktigst. Og for all del ikke si; jeg syns.. Da gidder de ikke høre på deg. Ikke la han få muligheten til å slippe unna, men legg planer på noe som dere begge liker og som det blir liten mulighet til når barnet er født. Da velger han garanter deg først.
Prinsesse07 Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Syns ikke det er noen unnskyldning at han er ung. Når han har valgt å være med på dette, så syns jeg søren meg han burde stille opp også. Det er du som må bære på dette barnet i 9 mnd, det minste han kan gjøre er å stille opp for deg denne perioden. Samboeren min var bare 16/17 under min graviditet som ikke var planlagt og han var der for meg og prioriterte meg gjennom hele svangerskapet.
Laluuna Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har alltid fått dålig samvittighet når jeg har prøvd å få typene mine til å gjøre noe de ikke vill, så har aldri gjort det egentlig.. Men han jeg er så heldig å ha fått i livet mitt nå skal jeg alltid ha, så her har jeg innsett at for det beste for ham må jeg ''tvinge'' ham. Så jeg begynnte i det små å få ham til å bli med på turer, spise middag og forskjellig, og ja, jeg har brukt sleipe jente-triks, noe som går helt imot min oppfatning av hva som er greit, men det funker, og selv om han ikke har lyst er det til det besste for ham, så jeg har nå sluttet å ha dårlig samvittighet for noe jeg ikke burde.. Rett skal være rett! Så vi jenter som er blitt undertrykt siden de første menn må stå frem og vise hva vi mener og hvordan ting skal være! Spesiellt når det er snakk om de små vi har i magene våre, er ikke så mye som handler om foreldrene nå lengre, nå må vi kjempe for familiens sammhold, og der har offte menn litt feil oppfanting, så du har all rett til å reise deg opp, bli sterk og få ham til å bøye seg! Lykke til
Laluuna Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 Og du SKAL bare være så mye du vill med dine venner, drit en lang en i hva han måtte synes om det. Jeg har også vert i ett forhold hvor jeg ikke fikk være med venner, og så mye mer. Det forholdet ødela meg! Det må du ikke la skje med deg, vær så snill!
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Han er et barn. Det beste du kan håpe på er at han ikke fortsetter å være det.
Wella83 Skrevet 22. oktober 2012 #14 Skrevet 22. oktober 2012 Klarer man ikke prioritere sin gravide partner så er man kanskje ikke klar for ansvaret det medfører å få barn heller ? Bare en tanke....
Elsker livet Skrevet 3. november 2012 #15 Skrevet 3. november 2012 Han her var absolutt ikke moden for oppgaven med kone og barn. Tror en løsning kan være at en oppgående mann, gjerne eldre enn han, gir han veiledning og gjerne tar han litt for seg. Forklarer han helt konkret hva som er forventet av ham. Ser ikke ut som "kakling" (som han sansynligvis oppfatter det som) fra en gravid hormonell kvinne vil endre hans oppførsel og tankemåte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå