Turtelduen Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Er det håp for at det går over? Dette er mitt 6 svangerskap og det er første gang jeg har hatt så vondt i symfysebenet ved bevegelse. Jeg kjenner at det strekker seg bakover mot korsryggen også, men det er så mye verre i symfysebenet. Er det kommet for å bli de siste ukene eller er det håp om at det skal gå over? Eller blir det rett og slett verre?! Har noen noe tips og råd? Blir det verre ved at jeg beveger meg for lite? For mye? Hjelp! Takker for svar!
Mamma i vinden Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Når du er så langt i svangerskapet, har det nok kommet for å bli. Men det kan bli bedre viss hodet fester seg. Du bør bevege deg innenfor smertegrensa, og skifte stillinger ofte. Ligg gjerne med en stor pute mellom beina om natta. Kan også anbefale fysioterapeut og kiropraktor. Jeg hadde god hjelp av fysiopilates. Trente stabilitetsmuskler jeg ikke visste jeg hadde. :-) Har hatt kraftig bekkenløsning 3 ganger. Ble verre for hver gang, men det gikk over...etter fødslene. Føler veldig med deg! Lykke til.
Mon tro.. Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Hei! For det første...ALL RESPEKT 6 svangerskap!! Jeg går til manuell terapeut, og jeg tror ikke det er for sent for din del :)Ring en manuell terapeut mandag, og be hør hva han kan tilby. Jeg får sånne strømelektroder, og det hjelper masse, men vet du hva som hjelper mest...Sklilaken,, jeg fikk ikke sove før, jeg hadde grusomt mye plager!!Nå sover jeg mye bedre, og da er self dagene mye lettere, dette får du låne gratis på en hjelpemiddelsentral nær deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå