Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Jeg fikk mitt andre barn i april i år. når er jeg gravid igjen. Hva gjør jeg? med tanke på å få ny permisjon? har jeg krav på en til permisjon med foreldrepenger? jeg er i 80% permisjon nå og får foreldrepenger. begynner i februar i jobb. men kan da ikke jobbe 100% pga mangel på barnehageplass. å sist sv.skap var jeg mye sykemeldt pga kvalm og bekkenløsning. som jeg kjenner allerede...
anonym91 Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 når du er i permisjon så teller det som jobb så du får foreldre penger. litt usikker på om du får like mye siden du får 80% nå. om du får 80% av den summen eller om det blir samme som nå. men du har hvertfall rett på ny permisjon med foreldre penger
mammas skatter <3 Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 (endret) for å få det samme som nå må du da med barnet i magen ta ut 100%. de regner ut fra det du tjente de siste 6 av 10 mnd før permisjon starter. altså fødselspermisjonene din no. og tar du 80% så får du 80 % av det du har nå. gratulere me baby i magen Endret 12. september 2012 av romheg♥ mammas skatt♥
Gjest Vicky Pollard Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Du har krav på en til mener jeg. Foreldrepengene du får nå danner grunnlag for ny opptjening, og inntekten du vil ha vil danne grunnlag. Hvor mye det blir kommer vel an på hvor mye du kan jobbe. Sykepenger gir også opptjening så det skal nok gå bra Blir tett mellom barna da, men men- om man skal drive på som kaniner så Lykke til, håper det vil gå fint selv om du nettopp er ferdig med å gå gravid. Blir jo kjempestas for de å bli så tette :-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Gratulerer med graviditeten. Du får foreldrepenger ja. Teller utifra inntekten du har nå. For å få 100%grunnlag trenger du bare å har begynt i jobb igjen, om du så bare har vært noen dager i 100% stilling etter første perm.Men du må begynne igjen ellers begregner de utifra det du har nå. Fikk selv barn med 13 mnd mellom. Og var ute i jobb i 1 mnd etter første permisjon, så ble jeg sykemeldt. Når jeg jobbet hadde mannen permisjon. Lykke til, det er fantastisk morro med to så tette!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Det ordner seg veldig greit dette, men du burde ordne deg med barnepass så¨du får jobbet litt 100% i februar. Du trenger ikke jobbe mer enn en dag egentlig for å få full uttelling på neste permisjon. Om det går mot sykemelding dette svangerskapet så prøv å jobbe en liten stund først, det har mye å si for grunnlaget ved neste permisjon. Om dere ikke har noen som kan passe barnet (bestemor, venner, dagmamma e.l.) de ukene du skal jobbe lønner det seg absolutt av far tar ulønnet permisjon i noen uker mens du jobber. Da vil du få mye høyere utbetalinger mens du evt blir sykemeldt og i hele permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Tusen takk for svar alle sammen litt lettere i hodet nå ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå