Gå til innhold

Stresser så jævlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. med å legge meg om kveldene når jeg skal på jobb dagen etter! Jeg regner timer faktisk.. Visst jeg ikke legger meg 22.30 så får jeg helt noia!!

Når et Dere i seng om kveldene og hvor mange timer søvn "trenger" Dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs litt, la meg rundt halvt ett.ett i natt og sov til 9,da måtte jeg sove 3 timer etter jobb,så trenger vel egentlig 11 timers søvn da

Skrevet

Egentlig har jeg vært en person som har hatt behov for mye søvn, sammenlignet med mannen f.eks, men jeg trenger ikke så mye når jeg skal på jobb. Pleier å bli rundt 4 timer. Når jeg skal være sammen med barna en hel dag, da trenger jeg mye mer. Gjerne 6- 7 timer.

Før trodde jeg at jeg måtte har 8-9 timer søvn, men etter å ha prøvd altmulig etter å hatt to små barn og søvnproblemer, så er alfa omega for meg 6.5 timer og jeg bør ha lagt meg rundt klokken 00:00 om kvelden.

Men har funnet ut at de gangen jeg har fått 6.5 timer så er jeg akkurat perfekt uthvilt. Blir det mer blir jeg bare trøttere og føler meg tyngre i hode og kropp.

Jeg har funnet ut at søvnkvaliteten er viktigere enn søvnlengden. Før trodde jeg det var antall timer, men etter å ha fått legehjelp og piller mot depresjon(som jeg har sluttet på etter noen få mnd bruk), så har søvnkvaliteten min blitt betraktelig bedre. Det merkes godt på humør og sinn! Nå går det fint med 4-7 timer.

Skrevet

Teller timer jeg også, og blir så skrekkslagen at jeg ikke får sove :P

"Om jeg sovner Nå så får jeg seks timer søvn. SOV Nå!"

To timer etter

"Om jeg sovner Nå så..."

Håpløst.

Skrevet

Hater å telle timer. Teller så mye at jeg får ikke sove for at jeg teller så mye :D Håpløst...

Har ei venninne som klarer seg med 2-3 timer søvn hver natt, + en powernap på ettermiddagen. Har ikke hatt sjangs til så lite søvn jeg, da har mannen fått opplevd et monster da :D

Skrevet

Jeg blir også stressa av slikt, men undersøkelser viser faktisk at kvaliteten på søvnen er viktigere enn lengden. Hvis du legger deg tidlig og bare stresser og ikke får sove, så er det liten vits. Finnes det noe du kan gjøre som gjør deg søvning? Lese f.eks. La vær å se på klokka. Ikke se på klokka før den faktisk ringer.

Det anbefales at man unngår å sitte foran pc-skjerm eller tv skjerm en time før man legger seg.

Skrevet (endret)

Egentlig trenger jeg mye søvn, men snart 10 år med nattevåk av og på har lært meg til å tåle mindre søvn. Så nå er jeg kjempefornøyd dersom jeg får 6-7 timer noenlunde sammenhengende søvn på en natt mot 8 timer sammenhengende tidligere. Vesla kommer for det meste inn til oss om nettene fortsatt, men sover mye roligere enn før og jeg blir ikke alltid vekket av henne lenger, eller bare så vidt. Så når jeg står opp mellom 6.15 og 7.15 en gang, holder det å legge seg i 23 -23.30-tiden. Blir ikke stresset over å komme meg i seng før klokken evt nærmer seg midnatt.

Endret av Alva♂♂♂♀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...