Gå til innhold

Lillemor syk - Igjen :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å huff.. I fjor var hun MASSE syk gjennom barnehageÅret. Vannkopper en uke, forkjølelser, influensa etc. Var ikke syk gjennom hele sommerferien. Hadde en lang sommerferie i År og startet i bhg pÅ nytt for 11 dager siden og nÅ har hun feber igjen. Klager pÅ vondt i hodet og er ganske varm :( GÅr i basebarnehage og er 3,5 År! Er det noen flere med unger som er MASSE syk? Jeg er alenemor og det tyner litt pÅ samvittigheten min Å ringe inn sykt barn dag igjen, men holder henne hjemme selvsagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi er i akkurat samme situasjon som dere. Har hatt alt av sykdommer siden bhg start i november i fjor, så føler d er helt forferdelig å ringe jobben selv om jeg og mannen deler fint på dagene.

Skrevet

Har du hørt med barnehagen om de er nøye med håndhygiene, vaske leker, tørke av dørhåndtak osv? Hjelper utrolig mye på sykefraværet både hos barn og voksne :)

Skrevet

Kan det være baksiden av vaksinemedaljen. Vi har to barn som vi skal vente med vaksinene med til de er 4 år. nr. 1 er 3 år og har kun en sykedag. Nr. 2 er 2 år og har ingen sykedager. Jeg har lest mange historier der foreldre med uvaksinerte barn mener deres barn er mindre syke. Det kan være tilfeldig, men det stemmer hvert fall hos oss. Men kanskje det er bedre med noen omganger med forkjølelse i bytte med mer alvorlige sykdommer? Jeg er ikke imot vaksiner, men føler at slik situasjonen er her vi bor, kan vi tillate oss å vente noen år.

Skrevet
Har du hørt med barnehagen om de er nøye med håndhygiene, vaske leker, tørke av dørhåndtak osv? Hjelper utrolig mye på sykefraværet både hos barn og voksne :)

Hakke spurt de nei ;) Eneste jeg har registrert meg er at de ikke er så flink å kle på ungene. Greit, det var plussgrader og sol igår.. Men da jeg henta jenta hadde hun INGEN ytterklær på seg.Kunne i det minste hatt en tynn lue på, for det er jo høst, ikke vår/sommer. Uff, men om det er grunnen til at hun er syk anes ikke. Halve byen er jo syk her så.. HI

Skrevet

Hygiene kan ha veldig mye å si, faktisk! :) her gikk sykefraværet for både barn og ansatte veldig ned etter at de satte inn tiltak. De vasker hendene før og etter mat, når de har vært ute og ellers når det er nødvendig å gjøre det. Toalettene blir tørket over hver gang noen bruker det, det samme med stellematter for de mindre barna. De ansatte bruker (selvfølgelig) hansker ved bleieskift. Lego og småleker som tåler vann blir vasket i vaskemaskin en gang i uken :)

Skrevet

Tror det er helt tilfeldig jeg altså. Og at det variere fra år til år..Ang vaksine, her er "alle vaksinert";- og det er bemerkelsesverdig lite syke barn i barnehagen. De er masse ute og spiser maten sin ute (med den skitt det fører med seg) og det er masse katter i nabolaget som bruker barnehagen på kveldene,- men altså. Veldig lite sykdom ute og går.

Mine barn hadde (etter det første år med sykdom HELE tiden!!!) nesten ikke fravær fra barnehagen. Og de er vaksinert! Nå går ene på skolen, den andre siste året i barnehagen og vi lurer på NåR får vi sykdomsbølge igjen i huset vårt....Men så hører man andre ( i disse facebooktider) som til STADIGHET skriever om legevaktbesøk pga feber, oppkast, influensa, ørebetennesler osv osv..Hele familier slått ut gang på gang.....Men igjen, tror det er tilfeldig mer enn at det skyldes hygiene, vaksine eller annen undeliggende "sykdom" bak....SNart blir det sikkert vår tur, og HI og andre i samme situasjon kan kose seg med et par-tre år nesten uten sykdom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...