Gå til innhold

Mange tisseuhell, gutt snart 4 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jah, sånn er det her - og har vært sånn i noen uker nå. To-tre tisseuhell daglig, omfatter ikke sjelden uhell nattestid. Jeg blir så lei - jeg tror egentlig at han kan. Han sluttet med bleie i påsken for snart et halvt år siden, nattbleia forsvant litt etterpå. Og det har gått ganske bra - daguhell trodde jeg i min naivitet at vi var ferdig med (sånn mer eller mindre da). Nattuhell har skjedd innimellom hele tiden, men ikke så ofte som nå.

Tar det med fatning, men det er jo klart gutten skjønner at jeg ikke er så begeistret :-/ Men han får ikke kjeft. Jeg prøver å spørre hvorfor han tisser i buksa og får litt forskjellige svar. - Hadde lyst. - Rakk ikke. - Bukseselene var i veien. - Ville ikke si fra.

Jeg tror han har skjønt at han kan holde seg ganske lenge og at det er dette han gambler med for tiden. Men ønsker at han kommer et skritt videre i lære seg å beregne dobesøk, gjerne før vinterdresstid!

Noen gode erfaringer - eller noen som kan fortelle meg at dere har hatt det sånn, og at det snart slutter av seg selv? ;-) Tror ikke jeg har ork til sånn klistremerkebelønning, synes det virker så fjasete og klarer nok ikke gjennomføre det med overbevisning. Men andre gode råd er jeg glad for!

Han er frisk og fin, og stortrives med venner og voksne i barnehagen, sover godt og har ikke alt for slitsomme dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slik med jenta på 4.. jeg blir så frustrert!! Hver eneste dag skjer det. Ikke natta.. og hu sier ikke ifra så det stinker jo overalt!! Hun har startet med dette i det siste, ikke før. Nå blir det bare verre og verre syns jeg. Har lokket med alt mulig.. hun ser tydelig at dette går inn på meg.. desverre. Jeg tenker også masse på dette med vinterdress! Blir stressa av tanken..

Skrevet

Gi minst mulig oppmerksomhet rundt det, og la ham ordne seg selv når han har tisset på seg. Finne fram nye klær, vaske seg, kle på seg igjen, tørke opp eventuelle dammer på gulvet osv.. Etter evne selvsagt.

Skrevet

Ja, minst mulig oppmerksomhet er kanskje lurt. Og jeg skal la ham fikse mest mulig selv - selvstendighet hjelper på mangt med unger har jeg erfart, gjelder bare for mamma å huske på å holde seg i bakgrunnen! ;-)

Men veldig ofte skjer det jo i barnehagen, så da er han jo skiftet når jeg henter (som regel). Men tar det med meg som en tommelfingerregel.

Kom akkurat hjem til skittentøykurv fra nattens våte seng, så får vi se hva som venter når jeg stikker i barnehagen nå straks. Men pytt, det årner seg vel!

Får håpe de kommer på bedre tanker begge ungene, HaHooo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...