Blåbærmuffins Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Da vi hentet ungene i bhg idag ble vi vitne til en mann som hadde tre unger uten bilstoler baki bilen. Vil anslå at ungene var omtrent 5,3 og 1 år. Han prøvde å feste den minste, men hun spratt jo opp i neste øyeblikk så hun var garantert løs før de hadde forlatt parkeringsplassen. Angrer forferdelig på at jeg ikke sa noe, hva i all verden er det folk tenker med?? Hva bør jeg gjøre med dette? Vet ikke hvem han er, men kan jeg ta det opp med leder i bhg? Er jeg hysterisk eller? Blir rett og slett kvalm av hele greia...
Gjest Ingen skal få! Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Er det i lillestrøm..? Skjer hver daag i vår bhg...
87mom Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 JA ta det opp med leder i barnehagen! Det går jo ikke ann! Huff og huff.... Nei du er ikke hysterisk.. Jeg hadde blitt vel så sjokkert som deg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Her hadde vi noen foreldre, som puttet 4 lingene sine i baggasjerommet fordi de hadde for liten bil til alle 7 ungene sine. Ble meldt til bv, men ingenting skjedde.
Blåbærmuffins Skrevet 11. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2012 Er ikke i Lillestrøm, nei Har sett mye rart, men dette tar kaka. Tror jeg skal ta det opp med lederen i morgen.
Blåbærmuffins Skrevet 11. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2012 Er det lov i det hele tatt? Ja, det lurer jeg og på..
Gjest Ingen skal få! Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Er ikke i Lillestrøm, nei Har sett mye rart, men dette tar kaka. Tror jeg skal ta det opp med lederen i morgen. Har sagt ifra i bhg om tilfellet hos oss. De to gutta STÅÅR i baksetet og babyen sitter i en rar festeordning
Chelseafan Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Utlending? helt uforstårlig,men vet utlandske gjør det mye
MrsMilla Skrevet 11. september 2012 #10 Skrevet 11. september 2012 finnes jo lover for hvordan barn skal festes nå, enkelt og greit. Meeeen ikke alle som henger helt med på dette vil jeg tippe, spesielt ikke eldre - var jo ikke sånn før. Da jeg var lita lå jeg og sov over hele baksetet i timevis på veien til hytta om kvelden. Jeg satt innimellom i framsetet, og fikk tilogmed sitte i fanget på sjåføren på en og annen parkeringsplass. Husker vi kunne være fire unger bak også om det var en kort tur til butikken - så lenge man hadde sikkerhetsselen på seg (uansett hvordan denne var på forsåvidt) så var det greit....... og jeg har helt vanlige foreldre som gjorde akkurat som alle andre der vi bodde....farlig? Sikkert. visste de det? Nei, garantert ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #11 Skrevet 11. september 2012 Nei det er ikke lov. http://www.tryggtraf...het/Barn_i_bil/
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #12 Skrevet 11. september 2012 Da vi hentet ungene i bhg idag ble vi vitne til en mann som hadde tre unger uten bilstoler baki bilen. Vil anslå at ungene var omtrent 5,3 og 1 år. Han prøvde å feste den minste, men hun spratt jo opp i neste øyeblikk så hun var garantert løs før de hadde forlatt parkeringsplassen. Angrer forferdelig på at jeg ikke sa noe, hva i all verden er det folk tenker med?? Hva bør jeg gjøre med dette? Vet ikke hvem han er, men kan jeg ta det opp med leder i bhg? Er jeg hysterisk eller? Blir rett og slett kvalm av hele greia... Så en gang en mann med fire unger og hunden i framsetet. Han mistet lappen. Ei venninne av meg, slapp bare hele ungeflokken inn i bagasjerommet på stasjonsvogna. Det var så styr å ha på dem sele. Hun fikk advarsel fra barnevernet og skjerpet seg. Og leste i avisa om ei som kom rett fra føden, slengte ungen rett i framsetet og tente seg en røyk mens hun kjørte avgårde med ungen liggende rett i setet. Ser forresten daglig foreldre som kjører med unger på fanget. Syns det er ille nok jeg. Håper det skjer en liten ulykke der ingen blir alvorlig skadd, men nok til at de lærer. En av dem kjører forbi huset vårt i 80-sonen, og synes ikke at det er noe problem. Han skal jo bare 500 m og holder lav fart selv...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 11. september 2012 #13 Skrevet 11. september 2012 Du kan tipse politiet om å ha beltekontroll ved barnehagen
Blåbærmuffins Skrevet 11. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 11. september 2012 Er ikke i Lillestrøm, nei Har sett mye rart, men dette tar kaka. Tror jeg skal ta det opp med lederen i morgen. Har sagt ifra i bhg om tilfellet hos oss. De to gutta STÅÅR i baksetet og babyen sitter i en rar festeordning Hva sier bhg da?
Hilde_85 Skrevet 11. september 2012 #15 Skrevet 11. september 2012 Ser sånt så alt for mye. Og det gjør like vondt hver gang jeg ser det. Noen er usikret, noen er dårlig sikret og noen er bare "hjernedød" når det gjelder sikring. Dette er jo barnehage det gjelder det her og, men jeg har ringt politi, tatt det opp med ledelse, men det hjelper lite, så da får jeg bare prøve å lukke øya så godt jeg kan og heller være fornøyd med meg selv som sikrer barna vi har godt nok etter lov og sunn fornuft.
Netti*** Skrevet 11. september 2012 #16 Skrevet 11. september 2012 Skjer her å. Plutselig en dag hang det svære lapper på portene. Politiet var tipset om at barn ikke ble sikret forsvarlig. Sikre barna deres! Syns det var bra,en om det funket aner jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #17 Skrevet 12. september 2012 Ser sånt så alt for mye. Og det gjør like vondt hver gang jeg ser det. Noen er usikret, noen er dårlig sikret og noen er bare "hjernedød" når det gjelder sikring. Dette er jo barnehage det gjelder det her og, men jeg har ringt politi, tatt det opp med ledelse, men det hjelper lite, så da får jeg bare prøve å lukke øya så godt jeg kan og heller være fornøyd med meg selv som sikrer barna vi har godt nok etter lov og sunn fornuft. Hva forventer du at ledelsen i barnehagen skal gjøre med det?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #18 Skrevet 12. september 2012 Ser sånt så alt for mye. Og det gjør like vondt hver gang jeg ser det. Noen er usikret, noen er dårlig sikret og noen er bare "hjernedød" når det gjelder sikring. Dette er jo barnehage det gjelder det her og, men jeg har ringt politi, tatt det opp med ledelse, men det hjelper lite, så da får jeg bare prøve å lukke øya så godt jeg kan og heller være fornøyd med meg selv som sikrer barna vi har godt nok etter lov og sunn fornuft. Hva forventer du at ledelsen i barnehagen skal gjøre med det? Henge opp lapper til opplysning akkurat som med merking av klær kanskje.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #19 Skrevet 12. september 2012 Jeg har kjørt ambulanse i 7 år, og jeg kan garantere deg at de som ikke sikrer barna sine i bil IKKE har gjort det! Har sett flere stygge resultater som resultat av dårlig sikring! Den evige diskusjonen om "bakovervendt sete, blir bilsyk, vondt i knærne" den finnes ikke her!!! Husker spesielt en ulykke, hvor far kom fra ulykken med noen få skrammer... Han hadde sikkerhetsbelte! Datteren på 4 år hadde ikke noe sikring, og døde... Har ofte tenkt på hvordan han har klart å leve videre med seg selv! Synes det er flott at du bryr deg om dette! Inkompetente og uforsvarlige foreldre trenger at noen bryr seg! Det at du tar det opp i barnehagen kan faktisk redde liv!!! Stå på! Vær litt bitch! Jeg heier på deg!!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #20 Skrevet 12. september 2012 PS! Ambulansesjåføren igjen Få barnehageledelsen til å få inn fagpersoner på neste foreldremøte! Si at det er observert flere tilfeller av dårlig sikring av barn! Få inn trygg trafikk, politiet, eller barneseteprodusent som er gode på statistikk og sikring med konsekvens... La foreldrene få de grusomme fakta!
Hilde_85 Skrevet 12. september 2012 #21 Skrevet 12. september 2012 [quote name='Anonym bruker' timestamp='1347409475' Hva forventer du at ledelsen i barnehagen skal gjøre med det? Ta det opp på foreldremøte f.eks. Få ledelsen til å ringe politiet, kanskje de da tar det mer seriøst og kommer for kontroll? Hva som helst egentlig. Henge opp lapper til opplysning akkurat som med merking av klær kanskje. Har blitt gitt ut trygg trafikk sitt informasjonhefte en gang. Til Ambulansesjåføren: Skulle ønske at ledelsen ønsket å gjøre dette, men det gjør de ikke. Så da kan jeg heller ikke påtvinge de å gjøre det. Har jo også hørt om noen som ble dømt for uaktsomt drap der barnet ikke var sikret i bilen ved en ulykke. Men dette er jo ikke noe jeg har bekreftelse på. For jeg syns jo det hadde og vært noe å slått i bordet med til foreldre som ikke bryr seg eller vet bedre
Mrs. Bouquet Skrevet 12. september 2012 #22 Skrevet 12. september 2012 Er det lov i det hele tatt? Ja, det lurer jeg og på.. Er det noe å lure på? Selvsagt er de ikke lov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå