Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 hun er hjemme (jobber en til to dager i uka) med minstejenta på et år. En i barnehage, ei på skolen. Mannen har vanlig jobb, har minstejenta om nettene, og bygger nå hus til dem på kvelder og i helger. En situasjon hvor begge må trå til ekstra mye, mannen med huset og søsteren min med mye aleneansvar, noe hun var godt forberedt på og hun var pådriveren for husbygging. Nå klager hun over hvor lite han gjør hjemme... Så mye klaging, at jeg til slutt sa at vet du hva-dette må du ha tenkt gjennom?? Og at når han først er hjemme en time eller to, eller en ettermiddag, så kanskje han har lyst til å være litt med ungene, så lite som han ser dem? Jeg forstår GODT hun er sliten med tre små barn, og huset alene, men syns det er altfor mye forlangt. Hun mener han må bidra når han er hjemme. Det gjør han jo, sa jeg-han tar jo ungene hele tiden. Er jeg rar? Eller er hun utakknemmelig?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Du er ikke rar, men hun er nok såpass sliten at hun ikke klarer å se at mannen også kanskje er det? Hva med å hjelpe til og passe ungene en ettermiddag så hun kan reise ned til huset og mannen og ha en romantisk piknik?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Hvis mannen har full jobb, bygger hus på ettermiddag/kveld og helger OG tar minstebarnet om nettene.... ja, da synes jeg søsteren din er for storforlangende!! Men kanskje søsteren din ikke er helt frisk eller noe hvis hun blir for sliten av det? (enenste "unnskyldningen" jeg kan komme på) Men ja, hvis ting er akkurat slik du beskriver så synes jeg hun har lite forståelse for hvor mye mannen faktisk gjør. Kanskje problemet er at de to ikke kommuniserer med hverandre slik at ingen av dem egentlig er klar over hvor mye den andre gjør?
MrsMilla Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Et lite ormebol å lure seg selv inni her....aiaiai, hold deg unna..... er jo ikke sikkert det egentlig er slik du ser det.... jeg hadde ei venninne som gjorde nettopp det - og la ut foran meg, vennene våre og mannen min at jeg skulle behandle ham litt bedre enn jeg gjorde akkurat der. Det hun ikke hadde fått med seg var at vi nettopp hadde kranglet om at han hadde vært litt mye borte og jeg hadde gjort alt hjemme med barn og fulltidsjobb og alt - og var skikkelig lei akkurat den dagen. Jeg hadde fikset alt til de skulle komme, men han tok selvsagt fram støvsugeren i siste sekund slik at når de kom så det ut som om han var supermann og ordnet alt mens jeg bare gikk rundt og var grinete.... De andre skjønte akkurat hvordan dette var - og vært si samme situasjon selv et par runder, men min single venninne skjønte absolutt ikke hvordan det var fatt.... Dæven hun fikk høre det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå