Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Lurer på hvordan dere gjør det om barna har våkenetter/er mye våken om natta på grunn av hoste og forskjølese eller andre grunner? Vil tro de bli sliten, men er jo som oftes opplagt om morgenen like vel. Skal man holde dem hjemme eller kun om de har feber? Dumt å bruke sykedager på sånt! Kommer kanskje an på alder på barna eller? Hva gjør dere?
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Nå når jeg er hjemme i permisjon med yngste, så har jeg mye lavere terskel for å holde henne hjemme. Da ser jeg an neste morgen om hun virker sliten, slapp eller syk. Men uavhengig av permisjon eller ei, så har jeg holdt hun hjemme pga forkjølelse uten feber også. Spesielt ved hoste, fordi det er slitsomt å hoste hele natten og dagen. Men litt snørr går bra
Vilruge Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Kommer an på allmenntilstanden her. Hatt to netter med hoste og tett nese, men når morgenen kommer er det som om alt "forsvinner". Ønsket at mannen skulle være hjemme med henne i går, men da klokken ble 10 så var hun hØyt og lavt så han leverte henne likevel. De ansatte i barnehagen har også sagt at så lenge hun er i ok form, så er hun hjertelig velkommen.
Kliko Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Om han er skikkelig forkjøla, hoster mye på natta og er generellt sliten, så holder jeg han hjemme. Da har det også gjerne kommet feber samme dagen / dagen etter. Jeg syns ikke det er dumt å bruke syktbarndager på det. Barnet kan jo være syk selv om det ikke er feber
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 syns ofte det viker som at barnet må ha feber for å få en dag hjemme. Blir helt feil. Jeg hadde ikke dratt på jobb om jeg hadde vært våken hele natta med øreverk eller hoste. Feber eller ei. Men de små som ikke kan snakke for seg må det! Nei huff mine barn får bli hjemme. Nå jobber ikke jeg hver dag, så kan hende jeg måtte presset de litt mer om jeg hadde gjort det.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Holder barna hjemme hvis de er slitne og småsyke, uten feber... Hvis de hoster mye, men er i full fart så holder jeg de hjemme når det er turdag. Tenker på hvordan jeg selv ville hatt det på tur med mye hosting :-(
valkyrien Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 FORKJØLELSE! Jeg sender i barnehagen til kjernetiden hvis guttungen er forkjØlet. Har han feber så blir han hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå