Gå til innhold

Dere med raskere 2.-gangsfødsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser av tidligere tråder at mange har fødsler på bare et par timer fra første rie andre gang. Hvordan var starten på disse? Var allerede de første riene så vonde som de riene man som førstegangs har mot slutten?

Tenker litt på hvordan tiden hjemme skal bli denne gangen - siden vi har ei på 3 som skal fraktes til besteforeldre osv. - og lurer litt på hvilken tilstand jeg kommer til å være i før vi kommer oss avgårde på sykehuset..... Jeg hadde en ganske rask fødsel første gang, og kan vel sånn sett være en av de som det går enda raskere med.

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Her fikk jeg hvertfall store smerter, et stygt, vondt tak nederst i korsryggen, klarte så vidt å bevege meg når jeg måtte gå fra senga og ut i bilen, og prøvde forøvrig å klore ut polstringa i taket på vei til føden (30 minutter til 3 kvarte, alt etter trafikk) Det startet 3 minutter over 3 på natta, 14 minutter over 5 var det over. Men så lenge jeg var i gyngende bevegelse, så var det nesten ikke smerter der, var jeg i bevegelse, var jeg nesten smertefri..

Kan legge med, at vi var heldige med timingen, gutten lå over hos besteforeldrene den natten fødselen startet! Hadde han vært hjemme, hadde vi nok endt med fødsel i bilen, i en busslomme eller noe.. Og det hadde ikke vært moro, siden hun kom til med navlesnoren 2 ganger rundt halsen..

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her tok første fødsel 25 timer og andre fødsel 16 timer så det var godt med tid til å skaffe barnevakt selv om det gikk mye fortere enn med nr en ;)

Skrevet

Takk for svar! Hørtes litt stressende ut med en sånn "pangstart".....kjenner jeg håper det går litt mer gradvis! :) Jeg brukte 5 timer i aktiv fødsel sist, 11 timer fra første rie. Det gikk imidlertid veldig fort på slutten, og jordmor rakk så vidt å få meg ut av badekaret og ta på èn gummihanske før jenta vår var født! Sikkert to pressrier totalt. Hun sa etterpå at vi burde være raske på sykehuset om det ble en neste gang.... Men, selve fødselen - som helhet - var jo ikke spesielt kort, så jeg vet ikke. Greit å være forberedt på alt likevel :)

HI

Skrevet

Første fødsel fra vannet gikk tok 6.5 time å andre gang tok det fra vannet gikk 2 timer å 15 min:)

Fra det begynte å få første ri med nr 1 tok det 15 timer:( å nr 2 tok 4 timer

Skrevet

Her gikk vannet med et plask uten noe forvarsel da jeg fikk nr 2. Tok vel ca 40 min og ordne med barnevakten og komme oss på sykehuset. Baby var ute to timer etter at vannet gikk, så det var ikke lange stunden vi var på sykehuset:) Heldigvis begynte ikke riene med en gang, så det gikk egentlig greit å komme seg på sykehuset. Husker bare at jeg skalv noe voldsomt av en eller annen grunn..

Hvis du merker at riene er veldig sterke kan du kanskje ta med storesøster på sykehuset å få besteforeldrene til å møte dere der, så dere slipper å bruke tid på levering..?

Skrevet

Med første tok det 30 timer, 10 av de aktive.. Ikke noe vannavg, kun rier. Med andre gikk vannet klokken 6 på morran, far kom hjem fra jobb og kjørte i bhg, og bestemor hentet. Fødselen tok 19 timer fra vannavgang, 3 av de var aktive.. Men med tanke på tidsforløpet med første regnet jeg med at vi hadde god tid mtp barnevakt. Skulle kjøre første til bestemor (liten omvei til sykehuset bare) hvis fødsel startet på dagen. Men siden det startet på morgenen var det veldig greit mtp bhg. Far leverte og bare sa at bestemor mest sannsynlig kom å hentet:-)

Skrevet

første fødsel tok 18,5 timer fra første rie...

Andre fødsel tok 3,5 timer fra første rie... da jeg kom på sykehuset 2 timer etter første rie hadde jeg allerede nesten 5 cm åpning :P

Skrevet

Min andre fødsel tok under 2,5 timer. Syns ikke de første riene var verre enn de var med nr 1, men de ble jo veeeldig raskt regelmessige, tettere og sterkere.

Skrevet

Hei :)

Førstemann tok laaang tid - 30 timer fra første rie til han var ute.

Nr 2 tok 7 timer fra start til slutt :)

Riene med nr 2 startet også milde som med nr 1, men de var plassert foran i magen og ikke bak i ryggen som første gang. De flyttet seg bak i ryggen i løpet av fødselen. Smertene ble gradvis verre, men fra 4 til 10 cm tok det bare 1 time og 15 min før han var ute på 3 press :) Vi kom på sykehuset ved 4 cm og da la jeg meg i badekaret og ut kom han i en fei!

Skrevet

Tror det kan være lurt å ha alt godt planlagt på forhånd i tilfelle det skulle gå raskt!

Jeg gjorde ikke det, og kun flaks gjorde at jeg ikke fødte hjemme på badet....

Trodde vi hadde god tid etter at første fødsel tok over 30 timer. Da startet det med noe som lignet mensensmerter, og økte gradvis.

Andre gang sa det bare pang, og der gikk vannet midt i en helv... rie...!!

Beste måte å beskrive det på er som at jeg plutselig var inne i slutten på fødsel nr 1...

Heldigvis var mannen hjemme, og fikk ordna b.vakt, ringt taxi osv... jeg hadde mer enn nok med meg selv....

Det rare er at vi aldri tenkte tanken på at det kunne gå så fort! Jeg trodde hele tida at vi hadde god tid, og eneste jeg tenkte på var å komme meg til sykehuset og få epidural - aldri i livet om jeg orka dette i 30 timer;-)

Kom inn med 9 cm åpning 40 min etter at vannet gikk, og etter totalt 1,5t var h*n ute!!

Vi var derfor bedre forberedt da vi fikk 3! Det tok forøvrig 2 timer og var veldig likt nr 2.

Skrevet

Begge gangene har jeg ventet hjemme med "småsmerter" nesten et døgn før jeg har vært i aktiv fødsel på sykehuset. Har kunnet fungere som normalt, men visste at jeg snart kom til å føde.

Første fødsel tok 16 timer, andre 4.

Skrevet

Første fødsel: 12 timer fra de første svake riene til fødsel.

Andre fødsel: 3 timer fra de første svake murringene i magen til han var ute. Hadde avtalt med foreldrene mine i forkant. Dette var heldigvis søndag formiddag så de kom med en gang og hentet storesøsteren.

Skrevet

Fødsel nr 1- ca 50 min (10 min pressrier) fødsel nr 2 - ca 1 time (15 min pressrier) Var Veldig intenst når det stod på, men raskt over! :0) Så jeg hadde raskere 1 fødsel... Ca 10 min..;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...