Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Jeg skal ned 20kg. På diett.no er det anbefalt at jeg ligger på 1700 kcal hver dag. Kan noen gi meg eksempel på en dags matinnrk som vil gi 1700 kcal? Er det lurt å spise mindre?
☆☆☆ Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Ikke særlig lurt å spise mindre, nei. Du må belage deg på at det vil ta litt tid å gå ned så mye, og du skal jo ikke hate denne perioden. Mange legger opp til et naziregime, og de færreste av dem lykkes. 1700 kcal er overkommelig, da er det rom til litt kos. Når det gjelder dagsplan er det flere sider der du kan legge inn hva du spiser og se hva det utgjør i kalorier. Den på matportalen er grei på det at du får opp innhold av mikronæringsstoffer i tillegg til kalorier og energifordeling, men den har den ulempen at den ikke inneholder f eks pesto og andre "nymotens" matvarer, da må du legge inn ingrediensene hver for seg. Den kan også brukes offline.
BareMas Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Har du iPhone, anbefaler jeg at du laster ned MyFitnessPal. Der kan du legge inn alt du spiser, samt aktivitet, så slipper du å telle kaloriene selv. Mulig det finnes noe lignende for android også
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 ikke lurt å spise mindre, hjernen stenger av enkelte deler for å spare energi hvis du går under 1500 kcal..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå