Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 17 dager etter forje mens fikk jeg en blødning. Det var brunt og slimete i to dager, de to neste dagene var det friskt blod, men ikke som ved mensen. Det var friskt blod i slimet, på en måte .. Det kom ikke noe blod i trusa, bare når jeg var på toalettet, typ at det friske blodet "dryppet" fra slimet som hang. (Herregud, beklager detaljer her!) På den femte dagen var det bare så vidt brunt når jeg tørket meg. I dag er det 4 dager siden jeg sluttet å blø, det stikker endel i underlivet, strammer på en måte. Når jeg sjekket var det utflod typ som EL .. Altså litt gjennomsiktig og strekkbart. Har fått helt sinnssykt (overdrevent, ja, men jeg er en jente så det er krise uansett!) med kviser på hakepartiet også. Har googlet masse. Festeblødning har jeg fått med meg at bare varer en dag ca og at det bare er bitte litt rosa blod, dessuten kom denne blødningen 17 dager etter første dag i mens. Ja, altså ca 14 dager etter at jeg var ferdig med mensen .. Føler det var litt for kraftig til å være en EL blødning! Vanligvis merker jeg EL, dette kom helt uten forvarsel og ikke en antydning til stikking på hverken høyre eller venstre side. Mensen min er ganske regelmessig, +/- ca 31 dager. Sist hadde jeg en syklus på 28 dager, og nå på 17. Jeg er forsåvidt 25 år, helt frisk, ikke sluttet/begynt/går på ppiller eller bruker annen prevansjon. Er ikke prøver, men et barn er velkomment - har en på 5 år fra før av - så bruker ikke prevansjon, men "hopper av i svingen" .. Ellers ikke noe stress, endring i matveier, reiser, ingenting. Så det jeg lurer på da, er det noen som har opplevd noe lignende? Og når kan jeg eventuelt vente meg mensen neste gang? Skal jeg ta 17 august eller 3 september som utgangspunkt? Har tenkt at jeg må ringe legen, men ville vente å se litt hva som skjer i neste syklus .. Men klarer liksom ikke helt å riste tanken av meg - er det noe alvorlig galt "der nede" ?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Jeg småblør ofte midt i syklusen eller på slutten av syklusen, noen dager før jeg får mensen. For meg er det helt normalt. Har vært hos gynekolog, alt er normalt. For noen er det bare sånn. Selv om alt har vært stabilt og normalt i alle år kan det plutselig forandre seg. Det gjorde det hos meg. Skjer dette gjentatte ganger bør du ta en GU, sånn for sikkerhets skyld. Men stort sett er det helt ufarlig.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Ok, tusen takk for svar Har aldri opplevd det før, så ble helt .. uææh! Har "vondt", kjennes øm ut nå også, som typ ved EL eller like før mensen .. Alt bare føles helt merkelig, rett og slett! Skal jo teoretisk sett ha mensen i løpet av uka/helgen, så er vel kanskje den som melder sin ankomst uansett. Og apropos dèt, får du TR til "normal" tid selvom du har slike blødninger midt i? Er ikke spesielt glad i mensen, så max dritt å få den dobbelt opp altså he he he! :/
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 TR? Om du mener mensen, så ja, den får jeg til fast tid, med smerter og masse blod. Tydelig forskjell på blødningene midt i syklusen og mensblødningene. Men allikevel er det dritt å blø sånn når man egentlig ikke skal blø. Ikke minst pga sexlivet.....
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Haha ja, googlet litt for mye skjønner jeg! TR - Tante Rød HAHA!! Ja, det var veldig stor forskjell .. Jeg er sånn som blør igjennom alt når jeg har mensen. Husker engang jeg hadde sittet på cafè, deretter på bussen i en 30 min og skulle hente lille - ikke visste jeg at jeg hadde fire store, røde flekker bakpå kjolen. Altså, jeg blør veldig mye. Denne gangen var det ikke noe blod i trusa, kun når jeg tørket meg og det var mer brunt enn rødt, men likevel noe friskt blod i det slimet .. Fra start til slutt fem dager, så like lenge som min vanlige mensen .. Kroppen er rar!!
geitemarken Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Kan være festeblødning da den ikke trenger å være bare 1 dag. Hos meg var det klamydia, så kan jo være verdt å sjekke både det ene og fet andre. Kan være at det er ingenting også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå