Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Syns det er vanskelig å måle føttene til barna. Pleier å sett foten deres på sålen og så skal det vel være 1.2 cm utenfor der. Men det ser jo så stort ut. Skulle tørke sålen på skoene tli tuppa i kveld, og da ser jeg fotavtrykket hennes er klint ut til enden av sålen. Huff stakkar. Men syns jo skoene virker romslige på. Noen tips til meg? hvordan finner dere riktig størrelse?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Jeg tar det som regel mye på øyemål, men for å være sikker så pleier jeg å tegne rundt foten til barnet. Må gjøre det når de står helt i ro (da de var veldig små så ble det gjort i øyeblikk der de var distrahert av andre ting), og da kan man bruke dette til å måle på skosålene. Mye enklere enn med en urolig unge
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Takk for svar, ja jeg får pøve dette:) men ser for meg at det jeg tengner rundt blir litt for stort. Tar frem en papp plate å prøver i morgen:) misteker at jeg lar de ha litt for små sko... Men noen sandaler passer i 26, så ser det ut som hun må ha 28 i gore tex sko... Små problemer, men vil de skal ha det helt rett:)
GlemMegEi Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 da jeg jobbet i skobutikk lærte jeg at når det gjelder vintersko til barn så bør man legge til 1,5-2 cm når man måler foten slik at det ikke blir trangt og kaldt og at det plass til evnt.ullsåle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå