Gå til innhold

Vanskelig å finne rette skostørrelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er vanskelig å måle føttene til barna. Pleier å sett foten deres på sålen og så skal det vel være 1.2 cm utenfor der. Men det ser jo så stort ut.

Skulle tørke sålen på skoene tli tuppa i kveld, og da ser jeg fotavtrykket hennes er klint ut til enden av sålen. Huff stakkar. Men syns jo skoene virker romslige på.

Noen tips til meg? hvordan finner dere riktig størrelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar det som regel mye på øyemål, men for å være sikker så pleier jeg å tegne rundt foten til barnet. Må gjøre det når de står helt i ro (da de var veldig små så ble det gjort i øyeblikk der de var distrahert av andre ting), og da kan man bruke dette til å måle på skosålene. Mye enklere enn med en urolig unge ;)

Skrevet

Takk for svar, ja jeg får pøve dette:) men ser for meg at det jeg tengner rundt blir litt for stort. Tar frem en papp plate å prøver i morgen:) misteker at jeg lar de ha litt for små sko...

Men noen sandaler passer i 26, så ser det ut som hun må ha 28 i gore tex sko... Små problemer, men vil de skal ha det helt rett:)

Skrevet

da jeg jobbet i skobutikk lærte jeg at når det gjelder vintersko til barn

så bør man legge til 1,5-2 cm når man måler foten slik at det ikke blir trangt og kaldt og at det plass til evnt.ullsåle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...