Gå til innhold

Inspirert, ang antall timer i bhg..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har opplevd det motsatte fra de som får beskjed om at barna er for lenge i bhg?

Altså at de ansatte gir uttrykk for at barna er der for lite?

 

Jeg var veldig ivrig på å levere sent og hente tidlig før (forholdt meg til kjernetiden, litt lenger inn i mellom), men fikk stadig noen små kommentarer som jeg tolket som at de synes jeg både leverte for seint og henta for tidlig :P

 

Litt sånn: Nå kommer du midt i maten (ett måltid jeg ikke visste om, altså utenom de faste).

Kan du ikke la han være her litt lenger i dag, pga ditt og datt.

Tror kanskje det er bedre å levere til frokost.

 

Enkelte var også litt "overlegen" når jeg kom tidlig, men når jeg hentet sent (sånn i halv 4-4 tiden), så var de sååå blid :P

 

Mulig jeg bare innbiller meg det altså, men dette var bare noen eksempler og jeg får ingen følelse av at de synes barnet er der for lenge om det går 7-8 timer.

 

Må legge til at jeg tar ikke ut fridager i hytt og pine og vi kommer i god tid når de skal noe spesielt osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi jobber turnus begge to, og har mye fri på dagtid. Vi har muligheten til å levere sent og hente tidlig veldig ofte. Pleier som regel å levere litt før 10 når vi har fri. Men har funnet ut at å hente noe særlig før 1530 ikke er så lurt. Da er han rett og slett ikke ferdig med å leke, og vil ikke hjem.

 

Vi har fått spørsmål noen ganger om han kan komme tidligere for å la han bli med i oppstarten av leken etter frokost, men har ikke lyst til å stresse om morgenen for å få til det. Og lenge siden de har sagt noe nå:-) Så da går det med leken bra nå vil jeg tro...

Skrevet

jobber i barnehage, og syns i utgangspunktet at barn er mer enn nok i barnehagen. allikevel forstår jeg hva barnehagen mener. Vi går for eksempel mye tur, og har gitt beskjed om at vi går halv ti. Allikevel er det alltid noen foreldre som ikke tar hensyn til dette, og barnet blir levert seinere. Det foreldrene ikke ser ut til å tenke på, er at dette kun går ut over det stakkars barnet som ikke får delta med sine jevnaldrende på ulike aktiviteter på formiddagen, og må være igjen med de små. På den andre siden er barnehagen et frivillig tilbud, og foreldrene har rett til å gjøre det de mener er best for sitt barn. Skjønner at foreldre nyter morgenen med barnet sitt, og håper de koser seg hjemme=) Barn er mye i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...