Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Driver å titter rundt nå på bilsete til nyfødt baby. Men er det virkelig nødvendig med base til bilsetet? Koster jo like mye som bilsetet... Og hadde det vært helt krise å ikke bruke det, hadde vel ikke butikkene solgt bilstolene uten? Vi har flere biler vi skifter på å bruke, så synes hele greia virker klønete. Noen erfaringer?
BareMas Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Ikke nødvendig, men fryktelig praktisk Jeg har ikke base i min bil, men i kjærestens bil har vi det. Dette fordi beltene i denne bilen er urimelig korte, og skapte bare bannskap og utrivsel hver gang vi skulle ha med babyen i denne bilen.
VinterSol+2 Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Nei, det er ikke nødvendig. Men det gjør hele prosessen med å ta bilsetet ut og inn av bilen litt kjappere. Vi har ikke isofix i bilen, og har aldri hatt bilsetebase. Har vurdert det nå, siden vi har tre barn som skal ut og inn, men hva er vel ett bilbelte til å kløne med?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Basen er ikke nødvendig, men utrolig praktisk. Du slipper å styre med bilbelte osv når du skal feste setet, du bare klikker det på plass, noe som igjen gjør at det er iten sjans for feilmontering. En annen ting er at ofte så står setene skjevt i vise biler, og da er det greit med base som retter det opp på en måte, sånn at man ikke får skjev stilling på settet. Hadde selv setet vårt i xantall biler en periode der vi drev å kikket på nye biler og hadde lånebiler i tillegg og da var det greit med base.
☆☆☆ Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Vel verdt pengene, vil jeg si. Om bebien har sovet når jeg kommer til butikken har jeg bare løsnet setet fra basen og satt hele setet i handlevognen uten at hun våkner. Om man skal løsne fra bilbelte og deretter feste igjen er det stor sjanse for at hun våkner, og det tar lang tid. Men slettes ikke umulig uten base, i gubbens bil har vi ikke base og det går jo fint. Bare mye mer plunder..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Det er ikke nødvendig med base, men er det isofix på basen er det vel tryggere med base, enn uten? Det gir jo også mindre rom for feilmontering med å ha base, da man bare fester basen en gang, og ikke hver gang man tar inn og ut setet. Hadde en base uten isofix, lenge siden jeg hadde så små barn, og den bare klikket jeg setet av og på i, og klikket den av og på vogna. Helt supert! Men ikke nødvendig, hadde også et sete uten base, og det gikk fint det også. Brukte det på vogna også. Mange mener jo dessuten at ungene ikke bør sitte så lenge i bilstolen, at det ikke er bra for ryggen, og derfor har store bager på vogna i stedet for, men da er det jo lett å vekke et sovende barn når man skal fra bilen og i bagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå