Gjest Kira bjeffer! Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Fikk tips her i går om denne kaken, og skal forsøke meg på den til helgens bursdagsselskap. Men må den lages samme dag? Eller kan jeg lage bunnen dagen før, og pynte den rett før selskapet? Takker og bukker for svar!
NormaJean Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Når den er pyntet så må den spises med en gang! Men det er bare å lage bunnen noen dager i forveien. Verdens letteste og beste kake:)
Iselilja Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Pavlovabunnen holder seg ganske lenge i romtemperatur (tett innpakket), og kan også fryses. Bare pynt den rett før du serverer
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Bunnen kan du godt lage kvelden før, men marengs blir myk og rar når fyllet står for lenge. Så pynt samme dag
Jente+Oktoberbarn Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Stek kaken dagen før og når den er ferdig stekt skrur du av ovnen og åpner døra til ovnen er kjølig. Så lukker du ovnen og lar kaken stå der til dagen etter ;-) Ta på krem og bær/frukt rett før servering, da bli den best :-)
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Tusen takk for svar alle sammen! Og ettersom dere virker som erfarne "pavlova-bakere", så slenger jeg like godt på et spørsmål til Hva er deres favoritter å pynte med?
Iselilja Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg synes vanlig krem/vaniljekrem blir for søtt og kvalmt sammen med den svært søte bunnen, så jeg pleier å blande ca halvt om halvt med en type frisk curd (sitron, pasjonsfrukt, rabarbra etc) og pisket krem, og toppe med hauger av frukt og/eller bær (mango, jordbær, bringebær, rips, pasjonsfrukt e.l.) Endret 11. september 2012 av Iselilja
Regina Phalange Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Jeg er en enkel sjel så legger først på en pakke vaniljekrem, så et generøst lag med pisket krem, så strør jeg over blåbær, jordbær og bringebær. Det er så godt at jeg skulle ønske noen hadde bursdag snart så jeg kunne bakt en :-) lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå