Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Var det stor forskjell på fødslene? Er litt spent, hadde en laaaangvarig fødsel sist.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Det var som natt og dag. Første var et nesten døgn langt mareritt som jeg aldri trodde jeg skulle komme meg gjennom. Andre var over nesten før jeg skjønte det hadde begynt. Drømmefødsel Glimrende eksempel på at en fødselsopplevelse ikke handler så mye om hvor høy eller lav smerteterskel man har, men snarere hvordan fødselen ER.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 To barn og to vidt forskjellige fødsler.
Gjest Gullguttene Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Jeg har hatt to nesten identiske fødsler.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Både ja og nei. Var jo noen ting som var likt, mens andre ting ble helt forskjellig. Da riene kom kjente jeg det godt igjen fra forrige gang, var en litt spesiell type smerte som man ikke kjenner annet enn når man er i fødsel. Jeg har også fått tre store barn, så det at de brukte tid på å komme ut, at de slet med å få skuldrene gjennom bekkenet mitt osv var likt. Men første fødsel tok veldig lang tid, endte med sugekopp, revning og klipping. Andre fødsel tok mye kortere tid og jeg revnet ikke i det hele tatt, ikke så mye som en rift. Tredje fødsel var den definitivt korteste tidsmessig, den jeg ble minst sliten av og var i best form etter, men det var også den vondeste.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Storebror: 7,5 timer fra første rie, til han var ute, var helt grei åpningsfase, ikke noe betydelig vondt, under sleve fødselen trodde jeg jeg måtte krepere av smerter, før ungen var ute, og tror det ble sakt minst 8 ganger at han fikk bare bli i magen, for smertene ble for mye :-p Styrtblødde under fødselen, han stresset, de måtte klippe, og blødningene ble bare værre, satt igjen med en blod% på 3,4. Gikk 6 mnd før jeg kom til hektene igjen. Mens med lillesøster: Ca 2,5 timer fra første rie til det hele var over, hadde nok så vondt hele tiden, siden det bare var en enorm rie, null pauser fra ria tok tak, til jeg fikk press rier. Men enda det var vodt, føltes det ikke så vondt som med gutten. Jeg var i aktiv fødsel i 13-14 minutter. Holdt på å føde midt i gangen på føden, rakk så vidt komme meg i fødesenga, før hun var ute (jeg rakk ikke presse noe, hun bare "sklei ut") Et mindre rift, et pyntesting for syns skyld, og ute av føden igjen ca 24 timer etterpå, rett i familie middag og masse energi Så med andre ord, de var vidt forskjellig på mange vis, om man ser bort fra smerter, men det må man jo regne med ved fødsel
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Her var de ikke like. Med nr 1 ble jeg satt i gang og fødselen varte i 2 døgn,lå med pressrier i 2 timer før jeg fikk presse ,hadde epidural,måtte sy 3 sting og hadde en stor blødning etterpå som gjorde at jeg måtte ligge i senga i 15 timer etter fødsel. Med nr 2 tok det 10 timer, ingen epidural, ikke en liten rift en gang, var i dusjen etter 15 min. Men første fødsel var den beste fordi da hadde jeg 5 fantasiske jordmødre, men barsel var helt forferdelig. Nr 2 var fødselen ikke noe bra pga en dust jordmor og jeg ble kastet på gangen 20 min etter fødsel. Men hadde det veldig bra på barsel (når jeg først kom dit)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Veldig forskjellig både i lengde, hvor riene satt, når vannet gikk i forløpet, osv
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. september 2012 #10 Skrevet 11. september 2012 Tja, nei og ja. De hadde en del fellestrekk som at jeg har korte og veldig uregelmessige rier fram til ca 7-8 cm åpning, og at smertene har sittet på samme sted, vannet har ikke gått/blitt tatt før like før pressriene. Men ellers har de vært ganske ulike både på tid og hvilken del av fødselen som var vondest og hvor vondt det faktisk var. Første fødselen var åpningstiden så ille at jeg delvis mistet bevisstheten på rietoppene (det svartnet rett og slett) og ikke klarte å la være å skrike på vei opp ti rietoppen, mens ved siste fødsel var det ikke verre enn at jeg ble veldig overrasket da pressriene begynte (lagde ingen lyder utenom litt pesing), synes ikke det hadde vært så veldig vondt egentlig. Tidsmessig har de vart i alt fra ca 25 min til 12 timer fra ca 2-4 cm åpning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå