Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Naturlig nok er vel de fleste mødre i permisjon ute med sine på dagtid. Dette passer stort sett dårlig for meg ihvertall foreløpig. Babyen er 7 uker gammel og sliter med mageknip noen perioder i døgnet. Gjerne fra kl 22 om kvelden og utover natta. Dette gjør at vi ofte sover litt utover formiddagen. Resten av tiden går med på stell, amming og frokost til meg selv og babyen sover litt før vi i 1-2 tiden gjerne får en ny skrikeøkt pga magevondt. Deretter næmer det seg middagstid før vi har en god periode hvor babyen veksler litt mellom å være våken og sove. Da er klokken ca 17-18 og det er nå det kunne være fint å trille litt i vogna, enten på kjøpesenter eller ute. Ofte en kombinasjon da vi bor et kvarters trilletur fra senteret. Ser ikke så mange andre små ute da og lurer på om det er "galt" å ta med babyen ut på kveldstid?
Underveis --> Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Absolutt ikke! Følg rytmen til babyen. Spiller jo ingen rolle om den ligger i vogna på et kjøpesenter eller ute i skogen, eller i stua ;-) Er man nede på kontinentet er jo "alle" unger ute på kvelden. Er jo da temperaturene er levelige. I alle fall på sommeren. Tror barn har godt av å bli tatt med litt rundt :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Kan ikke se noe galt i det i det hele tatt. En liten baby har jo vogna si og kan sove når den trenger det uansett hvor man er. Det eneste jeg noen ganger tenker mitt om er når jeg ser større barn som helt tydelig er slitne, trøtte og grinete bli slept rundt på handletur om kvelden. Men av og til er det kanskje en god grunn og da må man bare.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Naturlig nok er vel de fleste mødre i permisjon ute med sine på dagtid. Dette passer stort sett dårlig for meg ihvertall foreløpig. Babyen er 7 uker gammel og sliter med mageknip noen perioder i døgnet. Gjerne fra kl 22 om kvelden og utover natta. Dette gjør at vi ofte sover litt utover formiddagen. Resten av tiden går med på stell, amming og frokost til meg selv og babyen sover litt før vi i 1-2 tiden gjerne får en ny skrikeøkt pga magevondt. Deretter næmer det seg middagstid før vi har en god periode hvor babyen veksler litt mellom å være våken og sove. Da er klokken ca 17-18 og det er nå det kunne være fint å trille litt i vogna, enten på kjøpesenter eller ute. Ofte en kombinasjon da vi bor et kvarters trilletur fra senteret. Ser ikke så mange andre små ute da og lurer på om det er "galt" å ta med babyen ut på kveldstid? Hadde det litt sånn som deg, men her viste det seg at det var laktoseintoleranse som feilte barnet og vi fikk hjelp etter noen mndr. Jeg gikk mye på tur på kveldstid, både ute og til tider på kjøpesenter, da jeg bodde i nærheten av ett på den tiden. Selv når barnet var blitt frisk fra mageknip, så fortsatte jeg å ha barnet med meg på kveldsturer. Jeg tok på henne nattklær under kjeledressen, slik at jeg bare kunne løfte henne i seng når vi kom hjem fra tur. Ser ikke helt problemet med å ha babyer med seg ut på kveldstid,
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Vi tok med vår lille mann ut om kvelden, men fra han var ca 4 mnd så la vi han til samme faste tid hver kveld og etter det har han ikke vært på trilletur/ kjøpesenter etter 18.00 tiden.
Gjest yrild Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Før barnet har en klar kveldsrytme (som dere vil beholde) spiller det jo ingen trille om det er natt eller dag :-) Vi prøvde å innføre nattestid (ro og mørkt) mellom 22 og 6 allerede fra fødselen og det har ihvertfall funket bra her :-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Ja, det prøver forsåvidt vi også selv om mageknipen ødelegger litt for oss. Vi er uansett inne igjen til rundt 20-21 for da er det gjerne mat tid. Så det er vel egentlig timene fra 17-20 vi har til rådighet for å komme oss ut litt Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå