Gå til innhold

Jeg har lyst på et barn til... men jeg er straks 39..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har en flott mann og har lyst på et barn til... hvorfor skal dere ikke prøve da? Jeg ville bare vært obs på at det er større risiko for kromosomfeil og ville tatt en ekstra ultralyd i uke 12, mne ellers kjørt på :-)

Skrevet

Du er ikke for gammel! Jeg jobber med blodprøver fra gravide, og kan forsikre deg om at det er svært mange damer på din alder som får barn. Kjør på om du har lyst :-)

Skrevet

Kjør på! Du kommer til å angre resten av livet om du ikke får et barn til nå. Og 39 er ingen alder i våre dager. Ingen vil reagere på det en gang. Så lenge du selv føler at du har overskudd og er frisk nok til å gjennomføre et svangerskap, ser jeg overhodet ingen hinndring. Lykk til med valget:)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvis du føler deg for gammel, så er du kanskje det?

Vi valgte å få barn etter fylte 40, men vi føler oss ikke for gamle og mener at vi har mye å tilby et barn i 20 år fremover.

Alder er mye hvordan man føler seg, tror jeg. Om man er mye sliten og mangler overskudd kan man være 'for gammel' til å få barn når man er 30, men om man er frisk og føler seg sterk nok til våkenetter og småbarnstrass er man ikke for gammel ved 45 år.

Skrevet

Er 37 og har nettopp fått nr 2, og vi har planer om nr 3 også ;-) Blir jo nærmere førti før det skjer, skulle jeg tro. Føler meg ikke for gammel!

Skrevet

:) Vi er begge friske og raske, Mannen min har veldig lyst på en til, datteren min ønsker seg en "baby som skal være her hjemme" :)

Bare jeg som holder litt i gjenn.

Skrevet

Naboen her var 41 da hun fikk sitt første og eneste barn, mannen hennes har to fra før. Hun er den friskeste og piggeste mammaen jeg vet om, hun er skikkelig sprek og sporty. Den ungen har ingenting å klage på når det kommer til mammas aktivitetsnivå ihvertfall.

Pappaen min er gift på nytt, og de fikk helt uplanlagt et barn da hun var 42 år. Hun følte seg gammel, men når hun først var gravid klarte de ikke ta abort. Hun ble litt sjokkert da de sa på sykehuset av de hadde førstegangsmødre på samme alder, men det er nok vanligere enn du tror.

Jeg er 38 år selv og føler meg overhodet ikke gammel, men jeg har fire barn da, så er ferdig med rugingen ;)

Skrevet

Bare vær ops på at det er større sjangs på tvillinger også. Jo eldre man blir og nærmere overgangsalderen jo oftere kan eggelederne slippe doble egg.

Dette fikk svigermor vite da hun ble gravid som 42 åring. å jammen var det to stk. Skikkelige attpåklatter :)

Skrevet

Du er da ikke for gammel! Bare se på alle kjendisene feks, det er jo da de får barn ;)

Hvis du vil ha en liten en, så må du få deg det. Ellers kommer du til å angre! :)

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...