Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Vi bruker en liten barnehage og alle de andre barna på alderstrinnet til mitt barn besøker hverandre jevnlig, men ingen har spurt om min lille vil være med på besøk eller om de kan besøke oss. Barnet mitt er helt normalt, høflig og snilt. Lurer litt på om det kan være at jeg har en jobb som forbindelse ressurssvake? Vil ikke påstå at jeg er ressurssvak selv, men det er vel ikke jeg som bedømmer det. Hvordan kan jeg få de andre til å ville ha besøk av mitt barn og vi får besøk av de andre barna hos oss?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Vi bruker en liten barnehage og alle de andre barna på alderstrinnet til mitt barn besøker hverandre jevnlig, men ingen har spurt om min lille vil være med på besøk eller om de kan besøke oss. Barnet mitt er helt normalt, høflig og snilt. Lurer litt på om det kan være at jeg har en jobb som forbindelse ressurssvake? Vil ikke påstå at jeg er ressurssvak selv, men det er vel ikke jeg som bedømmer det. Hvordan kan jeg få de andre til å ville ha besøk av mitt barn og vi får besøk av de andre barna hos oss? Kanskje du må invitere. Var selv i samme situasjon, men plutselig var det en mamma som inviterte datteren min på besøk, og våre barn blitt verdens beste venner. Føler meg litt ressurssvak, så derfor ville jeg ikke spørre selv. Redd for å bli avvist, tror nesten jeg ville tatt det tyngre enn datteren min ville.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Jeg blir først litt kjent med foreldrene til de ungen min leker med før jeg inviterer ungen deres til oss eller lar min komme på besøk til de. Sender ikke ungen min til noen jeg ikke kjenner og vil heller ikke ha kjente på besøk.
humlesurr Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Da inviterer dere med en venn hjem! Avtal med mor/far på forhånd så setter de igjen bilstol i barnehagen. Ungene synes det er utrolig kjekt å bli med andre hjem, lage middag og leke. Jeg pleier, for høflighet skyld, å si at foreldrene er velkommen også. Noen ganger takker de ja -og da blir det "hverdagsmiddag selskap", andre ganger passer det ikke, og noen ganger benytter de sjansjen til å finne på andre ting når barnet er på besøk. Ta initiativet, ikke vent på at andre skal se dere. Det er vårt ansvar som voksne å påse at våre barn får en omgangskrets.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå