Gå til innhold

2.klassing og aktiviteter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min i andre klassen er ikke så glad i organiserte ting, slik som fotball eller andre aktiviteter, da han liker best å bestemme reglene selv på det han gjør.

Om ikke så lenge begynner håndball/ball aktivitet for 1.og 2.klasse og jeg har veldig lyst til å ta han med, da jeg synes det er viktig med lag spill med tanke på holdning og forholde seg til ulike regler. Han vil ikke, men protester ikke så mye, og tror han kommer til å ha det gøy. Funker det ikke så er det jo bare å dra, og evt avslutte.

Men tenker litt på om det er "rett" å få han med når han egentlig ikke vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes absolutt at du skal ta ham med! Du trenger jo ikke tvinge han til å bli med på noe, men bare å la ham se de andre barna i hvert fall. Kanskje han blir fristet, og da har du jo oppnådd noe! Viktigste er at du er positiv til aktivitetene, uten å presse ham på noen måte. Har han skikkelig imot å være der, finnes det jo flere muligheter å prøve ut. Speideren? Det er i hvert fall en helt annen aktivitet enn ballspill. Turn, kanskje? Det finnes mange ulike aktiviteter, det er mye å velge mellom! Det finnes sikkert minst en ting han liker der ute i den store verden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...