Gå til innhold

Dere som har født flere barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 2 eller flere vaginale fødsler med klipp eller revning, blir der stadig verre med henhold til arrvev og samleie, eller likt som etter bare en? (skjønner det avhenger, uansett én eller flere, av hvor stort sår det blir)

Hadde store problemer med dette etter gutten min kom til verden for 15 mnd siden, hvor jeg ble veldig klipt, men uten å revne. Hadde stort stramt arr, og fikk ikke noen ting inn der! Har helt nylig fått sexliv igjen, og vi lurer på nestemann nå, men er ganske bekymra for å gjennomgå det samme igjen. Det gikk utover forholdet på så mange plan, selv om dere skal vite han har vært bare snill og tolvmodig hele tida. Men forholdet blir kaldt og glir litt fra hverandre uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter førstemann sleit jeg i et år, nesten. arrvevet stakk, liksom..

nå har jeg ikke problemer med det i det hele tatt mer ... så håper det blir sånn etter denne fødselen også!

Skrevet

Jeg ble klipt og forløst med vakuum ved første fødsel. Ble også sydd stramt og merket dette godt i ettertid. Ikke bare under sex, men ellers også.

Ved andre fødsel revnet jeg opp igjen der jeg ble klipt og dermed sydd på nytt. Men denne gangen ble jeg ikke sydd stramt, så har ikke merket noe i ettertid(ikke en gang når stingene satt der,) det føles helt fint. :)

Skrevet

Ved første fødsel ble jeg både klippet og revnet i tillegg (vakumfødsel). Det var såpass mye at kirurgen skulle sy meg sammen, er ikke sikker på hvor grensen går, men ved et visst punkt får ikke jordmor sy lenger men lege må gjøre det.

Jeg ble bedøvet og legen skulle til å sy meg da jordmor spurte om ikke hun kunne få gjøre det, legen dro litt på det for det var ganske mye som skulle syes. Men jordmor gav seg ikke og spurte om ikke hun kunne sy mens han overvåket og godkjente. Det gikk legen med på...

Jordmor sydde og sydde, legen var fornøyd og forsvant. Da hvisket jordmor til meg den legen var kjent for å sy veldig stramt, og da ble det mye mer plager i ettertid enn nødvendig.

Jeg hadde selvfølgelig smerter og ubehag en stund etterpå, men 5-6 mnd etter fødselen var sexlivet vårt som før.

Jeg revnet ikke i det hele tatt med nr to, ikke så mye som en liten rift.

Med nr tre revnet jeg mye, barnet satt fast i skuldrene og måtte brytes ut med makt. Jeg ble sydd i alle retninger, men når alt var grodd fungerte jeg fint igjen. Ingen forverring av arrvev e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...