Gå til innhold

forstoppelse, auauau!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! kan noen der ute hjelpe meg?

plages veldig med forstoppelse og det gjør det ikke bedre at jeg må gå på jerntabletter :( noen som har erfaringer med dette? hva bør jeg kjøpe og som virkelig hjelper, på apoteket?

spiser mye grovt, frukt og grønt og drikker rikelig med væske, så vet at kostholdet ikke har noe med det å gjøre...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballongmamma
Skrevet

Her er min kur: Laktulose. Følg anvisning på pakken, men når du har gått "ut tiden" så vedlikeholder du med 15 ml både morgen og kveld. Det gjør jeg. Så spiser jeg en porsjon med joghurt om kvelden hver dag. Bruker den fra biola. Har også begynt med å drikke en liter vann hver dag før frokost, og må si at jeg har fått noen herlige turer på toalettet de siste dagene :D Jeg kom på do også før jeg begynte å drikke vann, men føler at dette virkelig gjør susen. Går forøvrig to turer hver dag, på ca en time per tur.

Skrevet

Ja laktulose er bra ;) Men ikke ta dette hvis du skal bort og ikke har tilgang til toalett akutt.....for jeg får virkelig fart på magen etter en time, og da er det greit å kunne løpe med en gang ;) Ikke sikkert alle reagerer sånn, men første gangen er det greit å være hjemme ;)

Gjest Ballongmamma
Skrevet
Ja laktulose er bra ;) Men ikke ta dette hvis du skal bort og ikke har tilgang til toalett akutt.....for jeg får virkelig fart på magen etter en time, og da er det greit å kunne løpe med en gang ;) Ikke sikkert alle reagerer sånn, men første gangen er det greit å være hjemme ;)

åh, skulle ønske jeg reagerte sånn på Laktulosen :P Men akk, det tok noen dager før den virket på meg.

Skrevet
åh, skulle ønske jeg reagerte sånn på Laktulosen :P Men akk, det tok noen dager før den virket på meg.

Huff det var lenge ja :( Her er det flere ganger på do , men kommer ikke så mye på en gang, men kanskje 5 ganger eller noe etter en dose. Det er litt slitsomt det også, men bedre enn å gå med magevondt.

Skrevet

Jeg fikk masse luftsmerter og derav også en diger mage (m masse luft) av lactulose. Fikk så vondt at jeg ikke orket å ta det mer. Jeg kjøper de frukt og fiber tablettene på apoteket, de hjelper meg veldig bra! Får tømt meg bra dagen etter jeg tar den tabletten, som jeg da tar på kvelden. Ellers liker jeg ikke svisker, men tvinger nedpå noen om dagen, det hjelper også! Forstoppelse er VONDT! Lykke til

Skrevet

prøv å drikke biola/cultura, ett/to glass hver dag, spis masse frukt, drikk rikelig, og hold deg i aktivitet..! dette er iverfall noe som fungerer for meg, og har ikke slitt med treg mage, de gangene jeg har noen symptomer så tar jeg meg gjerne ett glass med cultura og spiser en nektarin, så blir det greit etterpå

Skrevet

etter at jeg fikk fullstendig dilla på nektariner så har jeg ikke vært plaget med magen.

den er selvfølgelig tregere enn normalt,men ikke hard i det hele tatt.

så det går mye nektaringer og vann her i huset..

Skrevet

Min oppskrift er, 1-2 ss med linfrø i ett beger med 1-2 dl vann. La stå i kjøleskapet i minst 1 døgn. Så tar jeg opp frøene med en skje, siler forsiktig av vannet. Viktig at slimet rundt frøene blir med. Blander i en joghurt og spiser denne. HVÆR dag! ;-)

Gikk noen dager, kanskje nesten en uke før magen var tilbake i godlune, men du vÆrden det var vÆrdt det :)

Var sååå veldig plaget før dette. Har ikke hatt noe problem etterpå. Funka bedre en laktulose for min del.

Skrevet

jeg har også dilla på Nektarin og har ikke hatt noen problemer med magen, spiser ca. 2 nektariner hver dag, litt mye kanskje men ooh, så godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...