Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 f.eks hvor mye tok han babyen på natten, skiftet bleie osv... har en baby på 3 mnd, og jeg gjør det meste. det blir liksom bare sånn. nå er det mer naturlig ettersom han har begynt å jobbe igjen. men jeg har henne hver eneste natt! også i helgene... hun får bryst, men tar godt flaske. kjenner meg sliten... er dette normalt??
Nordhagenjentene :) Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Vi ga flaske fra 3 uker, og den sto mannen opp og lagde - fordi han sovner igjen med en gang, mens jeg hadde blitt liggende våken i flere timer om jeg hadde måtte stå opp for å ordne. Tok bleieskift i senga, i mørket, mens han ordnet flaske, og så sovnet han mens jeg matet. Ellers har han tatt kveldsstellet i over 4 år, bortsett fra om han er borte, eller jeg og jentungen er det. Det er deres tid.
anonym91 Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 det er litt normalt. men han kan jo godt ta henne en ettermiddag så du kan hvile. og stå opp i helgene. så lenge du ammer så må du nesten bare ta nettene selv så lenge det er mat hun vokner for. om det er våkne netter med skriking kan han ta henne etter du har amma ? for min mann som må opp 05:45 hver morgen for og gå på jobb kommer eg ikkje til og presse han til nettene i uka. men han får ta en del ettermiddag og helg. er begge sin baby
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Så lenge han skal på jobb er det hovedsaklig jeg som har tatt nattevåket. Nå har vi vært forskånet fra mye nattevåk den første tiden da. De har stort sett våknet for mat hver 3. time og sovnet igjen(vi har samsovet). Og siden jeg har ammet har det ikke hatt noe hensikt at mannen er våken. Men fra de har vært 6 mnd har våre rotet en del på natta. Det stort sett vært jeg som har tatt meg av det også. Først fra de har vært rundt året har jeg vært så sliten at mannen har vært nødt å avlaste meg. Eller avlaste...jeg våkner nå uansett, så er mer at han er våken sammen med meg, så er jeg ikke alene om å være våken hvertfall. Ellers avlaster han meg så godt han kan. Men han har en krevende jobb å skjøtte også og vi har ikke råd til at han ikke klarer å jobbe. Nå er min eldste snart 4 og yngste er 16 mnd, Jeg har ikke hatt skikkelig nattesøvn på 4 år og har ikke forhåpninger om å få det på en stund heller. Jeg er utslitt både fysisk og psykisk, men jeg må holde koken allikevel. Jeg har valgt å få barn og må bare ta konsekvensene. Det å være trøtt og sliten er en del av det å ha små barn. 3 mnd er tidlig til å gjøre et problem av det. Senk kravene, legg mindre planer og tilbring tid hjemme så du får slappet av og sovet når babyen gjør det.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Jeg gjør mest med baby, mannen gjør mest i huset... Grei ordning.
gale damen Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Jeg forstår ikke at dette er en så vanlig problemstilling. Jeg ser jo at det er tre damer i uken her inne som har problemer med at gubben ikke deltar på mer enn kos og gurgling. Er ikke gubbene interessert i å bli kjent med barna? Og hvorfor er det så vanskelig å gi beskjed om at skjevdelingen i heimen ikke lengre er akseptabel? Karene vil muligens, men føler at de tråkker på mors domene? Ikke vet jeg, men jeg begriper ikke at det er så problematisk å løse kabalen.
Netti*** Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Her tar jeg babyen hver natt. Er ikke noe stress syns jeg. De nettene det er mye amming osv så står jeg ikke opp med de andre 3 barna våre. Han ordner alle de 3 andre hver morgen uansett, hvis jeg står opp er det for å spise frokost og snakke med de. Han henter de hjem 3 dager i uka, jeg to. Når jeg er i permisjon prøver jeg og ha middag klart. Siden vår baby bare er 4 uker så er det han som følger de andre barna på fotball, svømming, kor, dans. Men når kvelden kommer og vi har lagt de andre. Både koser og bader han babyen. I helgene tar han babyen masse. Nå begynner vi få litt mere rutiner så da kan han ta babyen mens jeg kjører ungene på aktivitet. Det tar ikke så veldig lang tid. Er aldri vanskelig å be han ta seg av babyen og han unner meg litt fri fra den lille :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg har vel alltid tatt 99% av nettene. Om jeg har vært helt utmattet så har han tatt over litt (type jeg har ikke sovet med enn 2-4 timer usammenhengene pr natt i noen uker). Men han har da alltid stått opp med babyen/barna i helgene slik at jeg har fått meg et par timer på morgenkvisten. Synes egentlig det var unødvendig å la han ta natten når jeg uansett måtte våkne pga amming. Det holdt med at en av oss er stuptrøtt Eller så har vi alltid delt alt arbeidet med både barn og hus alt ettersom hvem som har mest tid. Å, er så glad vi er ferdig med babytid!!! Endret 11. september 2012 av Alva♂♂♂♀
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Var naturlig nok jeg som ammet så da måtte jeg selvfølgelig ta nettene. Da vi hadde to sto han opp og leverte yngste i bhg. Vi har ellers delt på alt på ettermiddagene etter hans jobb. Jeg gjorde en del mer husarbeid siden jeg var hjemme og hadde middagen klar til han kom hjem, men vi gjorde også en del av det sammen i helgene. Nå leverer vi en hver og deler alt det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå