Gå til innhold

Pengegaver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av gavetråder her alla "hvor mye er greit å gi"

Min pappa (som jeg ikke har kontakt med) gir mine unger penger til jul og bursdag. 250 + en liten gave til jul, og 500 i cash til bursdager.

Blir det da riktig at jeg gir like mye til hans barn?? Altså mine søsken? Eller bør jeg gi noe litt mindre?

Hadde dette som et tema når min kusine konfirmerte seg. Mamma ga samme sum som jeg skulle gi, og hun mente at det ble "feil" at vi ga samme når vi er på forskjellige "nivåer" i fht til slektskapet. Vanskelig forklart, men skjønte noen?

Til sammenligning har pappa enormt god råd, og vi ikke. Men jeg syns alikevel 250 til jul er lite, når det er søsken?? Eller tenker jeg feil? Jeg er takknemmelig altså, men jeg har det alltid med å gi for mye....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hos oss, gir vi 200 ,- til bursdag og 200,- til jul, til Nieser/nevøer og barnløse søsken..

Skrevet

Jeg gir mellom 300 og 400 kroner til søsken til jul.

Skrevet

I vår familie gir folk det de selv har lyst til uten å ta hensyn til verdien av hva deres foreldre bruker. Hvor mye vi gir for kan også variere mye frra år til år. Fra mine foreldre har jeg for eksempel fått gaver som har variert i verdi fra ca 300,- til 70.000,-.

Jeg pleier også å bruke mer penger på gave til min søster enn på hennes barn. Hun står meg nermere enn mine nieser. Vi pleier også å bruke mer penger på gave til en annen niese enn barnets far gjør. Hun får en liten ting av ham, vi eller våre barn får ingenting. Selv om min svoger er gjerrig er det veldig hyggelig å finne noe niesen vår blir glad for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...