Gå til innhold

Noen som har mageproblemer innimellom ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste årene fått kryssallergi og innimellom reagerer jeg på mat. Vanskelig å vite nøyaktig siden d er kryssallergi. Har tatt mange tester og d eneste som kommer frem er irritabel tarm, men d har jo halvparten av Norges befolkning. Men noen som har lignende problem og som vet om noe som funker?

 

Selv om jeg nesten daglig får gått på toaletten så er d akkurat som d samler seg opp likevel og jeg får mageproblemer , diaré og sånn :( plagsomt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt problemer med magen siden jeg ble født. Først kolikk, så melkeallergi(som jeg ikke skjønte jeg hadde før jeg ble voksen) og irritabel/sensitiv tarm.

 

Jeg har ikke gjort så mye for å få bukt med det, det er jo ikke så mye å gjøre heller. Vet jo at jeg reagerer på melk, så det inntaket holder jeg på et minimum.

 

Kunne sikkert merket bedring om jeg var mer bevisst på kostholdet mitt. Gjør det litt i perioder, men det har det med å skli ut etter en kort stund.

 

Hormoner (å være i naturlig syklus) spiller også inn har jeg merket. Jeg er veldig plaget i dagene rundt eggløsning og mens

 

Det som hjelper meg best er å være gravid, da er jeg helt fin i magen. Men de første 3 mnd etter fødsel er jeg verre enn noen gang.

 

Jeg har lært meg å leve med det, jeg vet jo egentlig ikke om noe annet.

Skrevet

Jeg har også problemer med magen. Søsteren min også, og hun har fått slange både ned halsen og opp ratata for å sjekke. Hun fikk vite at hun ikke tåler feit fisk og fett kjøtt (spesielt svin og lam), og bør være forsiktig med melk og hvetemel. Jeg nekter å ta sånne undersøkelser, lever heller med det. men merker at det går bedre de periodene jeg er flink i matveien og spiser lite hvetemel (altså brød, pasta, hvetebakst - en hvetebolle kan faktisk ødelegge en hel dag for meg), mye grønnsaker og rent kjøtt og når jeg går en god tur hver dag. Er aldri helt bra (plages av luft i magen uansett hva jeg spiser, men selve avføringen er forholdsvis normal når jeg gjør disse tingene).

Skrevet

Er dere borte fra jobb m dette innimellom? Føler d alltid er magen jeg er syk med og er flau for å ringe :( men hva skal jeg gjøre det? Er heldigvis ia bedrift så kan ta enkeltdager.

Skrevet
Er dere borte fra jobb m dette innimellom? Føler d alltid er magen jeg er syk med og er flau for å ringe :( men hva skal jeg gjøre det? Er heldigvis ia bedrift så kan ta enkeltdager.

Nei, jeg har til dags dato aldri vært hjemme fra jobb pga magen, men har kommet for sent noen ganger pga det. Mine nærmeste kolleger vet hvordan det er fatt, og de vet at noen ganger må jeg bare slippe alt og løpe på do. Og være der lenge.

Skrevet
Jeg har også problemer med magen. Søsteren min også, og hun har fått slange både ned halsen og opp ratata for å sjekke. Hun fikk vite at hun ikke tåler feit fisk og fett kjøtt (spesielt svin og lam), og bør være forsiktig med melk og hvetemel. Jeg nekter å ta sånne undersøkelser, lever heller med det. men merker at det går bedre de periodene jeg er flink i matveien og spiser lite hvetemel (altså brød, pasta, hvetebakst - en hvetebolle kan faktisk ødelegge en hel dag for meg), mye grønnsaker og rent kjøtt og når jeg går en god tur hver dag. Er aldri helt bra (plages av luft i magen uansett hva jeg spiser, men selve avføringen er forholdsvis normal når jeg gjør disse tingene).

 

Er svinekjøtt og lammekjøtt fettholdig kjøtt?

Skrevet

Svinekjøtt er det ihvertfall. Spiste ribbe i jula og jeg spiser sjelden svin på grunn av magen, hadde så gale vondt og diare i løpet av en halvtime.

Skrevet

kommer jo ann på hva du spiser, renskåret lammekjøtt/ svinekjøtt er noe av det magreste du får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...