Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Barnet vårt har en farmor som røyker og dette er ungen vår blitt veeeeldig opptatt av(hun er 2 år), ingen andre i vår omgangskrets røyker. Hun bruker å late som hun røyker og sier at bestemor gjør slikt... forrige gang hadde hun fått tak i en lighter og en røyk som lå på bordet deres, men heldigvis oppdaget bestemoren det fort nok! Hvordan hadde dere taklet _situasjonen_?
hit og dit Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Det var en sommer minsten var veldig opptatt av røyk. Etter å ha sett farmor. Siden vi ikke røyker så var nok dette litt spennende og nytt. Det gikk fort over da hun ikke fikk noe oppmerksomhet på det. For et par mnd siden så mente 3åringen at kanskje jeg også skulle røyke, slik som farmor og farfar. Jeg skal innrømme at jeg da sa: æsj røyk lukter vondt. Røyk er dumt. Så upedagogisk er jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Jeg hadde bedt bestemoren sørget for at jentungen ikke fikk tak i hverken sigaretter eller lighter, og ellers ikke gjort noenting. Hun imiterer en voksen sin adferd, som hun sikkert gjør med massevis av andre ting :-) Hvis hun spør om ting rundt det, ville jeg svart så ærlig jeg kunne, men ikke selv initiert noen samtale rundt det.
anonym91 Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 har en sambo som røyker. så jenta på 4 har hatt sin periode hun var veldig opptatt av røyk. og ville begynne og røyke når ho blei stor og leke røykte. men vi sa æsj. og det ikkje er bra. og nå maser ho mer på at sambo må slutte og røyke. så går jo an og prøve og omvende det til at ingen bør røyke ?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Hehe, min datter var opptatt av det ja, mens svigermor satt ved siden av og dampet. "jeg røyker" sa jenta mi. Da svarte jeg "det må du ikke gjøre, for da får du gule tenner og lukter vondt". Noen som nevnte pedagogisk? Eg kunne ikke dy meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå