Gå til innhold

Vil så gjerne gifte meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men sambo vil ikke....og merker det er litt sårt. Respekterer det jo selvsagt, men innemellom svirrer tankene. Hvorfor? Han sier han elsker meg, men ekteskap er ikke for han.

Slik var jeg i mangen år også (vi har vert ilag i 10 år) men jeg har sakte men sikker forandret mening de to siste årene. Aner egentlig ikke hvorfor heller. Har vert mye i familien de siste årene med død og sykdom. Føler vel bare på det lille "ekstra". Er jo egentlig tullete, siden jeg vet at man ikke blir mer knyttet av en ring.

Det som stikker mest er at han er veldig opptatt av bestekompisen burde gifte seg. Han har vert gift før, så jeg tviler på han vil det igjen. Noe sambo mener han burde siden kjæresten hans sikkert vil. Og de har jo tross alt hus og barn sammen.....jo takk liksom!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du selv ha følt det samme i mange år, så burde jo du av alle forstå hvorfor han ikke vil.

Skrevet

"Ekteskap ikke er noe for ham"? Hvorfor har han fått barn med en dame? Hva er så forskjellig på samboerskap og ekteskap? For en toskete forklaring. Be ham forklare hva han mener, om han er redd for å binde seg, om han ikke tror på forholdet deres eller hvorfor det "ikke er for ham"? Det må jo være en grunn...

Skrevet
Hvis du selv ha følt det samme i mange år, så burde jo du av alle forstå hvorfor han ikke vil.

Ja, men jeg følte nok mest slik fordi jeg har vert veldig redd for å forplikte meg. (dårlig erfaring med menn) Har tatt lang tid for å stole på en mann igjen... Og jeg forstår jo på en måte. HI

Skrevet
Ja, men jeg følte nok mest slik fordi jeg har vert veldig redd for å forplikte meg. (dårlig erfaring med menn) Har tatt lang tid for å stole på en mann igjen... Og jeg forstår jo på en måte. HI

Men du fikk barn med ham, og det synes du er uforpliktende? Ikke for å være frekk, men jeg har ikke forståelse med folk som synes det er uproblematisk å få barn med noen, men uuu så skummelt og "forpliktende" å få et papir på at man er sammen. Man skal da ikke få planlagte barn med noen man ikke stoler helt på, og ikke er sikker på at har lyst til å være sammen med i lengden?

Skrevet
Men du fikk barn med ham, og det synes du er uforpliktende? Ikke for å være frekk, men jeg har ikke forståelse med folk som synes det er uproblematisk å få barn med noen, men uuu så skummelt og "forpliktende" å få et papir på at man er sammen. Man skal da ikke få planlagte barn med noen man ikke stoler helt på, og ikke er sikker på at har lyst til å være sammen med i lengden?

Nei, har ikke sagt noe om at jeg synes det er uforpliktende? Gikk mangen år før vi fikk barn også. Er vel derfor jeg føler å gifte seg er "neste skritt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...