Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Det er sååå gørr kjedelig å trene!!! Jeg syns det er veldig moro med saltimer, men det treningsstudioet som har det her er et stykke unna. Jeg er meldt inn i et treningsstudio uten saltimer og syns det er så kjedelig å trene på egenhånd. Jeg jobbe sent et par dager i uken og har ikke noen spesielle hobbyer, så jeg har allverdens med tid. Jeg legger meg heller ned for å sove/gjør husarbeid enn å trene. Jeg jobber 100% i en jobb hvor jeg er i konstant bevegelse og har et barn jeg er aktiv med i helgene. Jeg passer også på hva jeg spiser og går fint ned i vekt/holder vekten uten å trene. Jeg trenger mer motivasjon, men hvordan få det til?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Begynn med en fast dag, fast tid i uken. Om det er på studio eller hjemme, du må velge det du liker best. Kanskje treningsstudio ikke er tingen for deg? Hva med og gå tur, så evt gå over til jogging? . Det er iallefall en av treningsformene som er veldig effektiv påkort tid ELlers så elsker jeg Jillian Michaels sine videoer. De tar mellom 25 og 40 min og gjennomføre, og fokuserer på ulike "problemområder"...Ikke forvent 6-pack på seks uker eller andre "bodyfitness-resultat" av disse, men de gir ei GOD økt, for de områder de er myntet på. OG som sagt, tar null tid. Man har svettet, er sliten og klar, og ferdig dusjet på under en time SIden du er aktiv i hverdagen, så er slik trening sikkert nok. Litt avhengig av målet med treningen Styrke, bevegelighet og annen bevegelse enn det du gjør på jobb er ofte alfa og omega ..Det blir for "ensformig" samme hvor man jobber...DU trenger DVD-ene, ei matte og manualer på ulike tygnde...Fra en til 6 kilo...Men dette kan du ta etter hvert..De på en kilo er kanskje grei og starte med, så kjøper du til etter hvert som du føler du trenger det Også kan du jo ønske det en rockering etter hvert..Så står man foran TV og rocker istedet for bare sitte i sofaen og se på TV 20min-30 min en kveld nå og da
Underveis --> Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Jeg fikk vondt i kroppen av å sitte i sofaen (kort fortalt), så her måtte det skje noe! Jeg hyret riktig nok en personlig trener, men det jeg også oppdaget var at styrketrening er faktisk ganske artig. Nå, etter 3-4 mnd, så kan jeg nesten strekke meg til å si at jeg liker trening! Jeg snakker altså her om styrketrening som i markløft, knebøy, planken og ryggtrening, og kroppen føles mye bedre ut. Stod faktisk i speilet nettopp og kunne sjokkert konstatere at jeg har fått rumpe! Aldri hatt rumpe :-D Jeg lusker en del inne på fitnessbloggen.no og der finner jeg mye inspirasjon, men motivasjonen din må jo komme fra et mål du har. Er målet å gå ned i vekt, og du klarer det med kosthold og gåturer, så skjønner jeg at det er vanskelig å motivere seg for noe mer. Vil du bli sterkere og virkelig stramme opp, så må du begynne å løfte tunge ting ;-) Jeg har altså aldri trent før i mitt liv, og nå kan jeg uten problemer og lett som en plett, bare vippe treåringen på 17 kg opp på ryggen. Jeg spretter opp fra gulvet (motfor gammal-kjærring-stil) og pulsen øker ikke i det hele tatt når jeg tar trappa to trinn omi gangen. Jeg føler meg sterkere, og jeg er sikker på at barnevogna har blitt lettere og bakken opp til bhg mindre bratt ;-) DET er motiverende!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Jeg tror det viktigste er å ikke fokusere på at trening er kjedelig eller at "man må trene for å gå ned i vekt". Tenk på det som noe morsomt og noe du gjør for å komme i form, holde kroppen i gang. Finn en treningsmåte du liker. Dette fungerte for meg. Jeg trener for å holde kroppen i gang, og holde meg i form. Tenker ikke så mye på vekta. Vetreduksjon kommer som en bonus. Syns det er deilig, og har fått en så god rutine på det at nå blir det feil og ikke trene.
Gjest Ballongmamma Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Jeg ser meg selv i speilet Det er motivasjon nok for min del. Pluss at når jeg ikke trener nå, så blir jeg rett og slett deprimert da jeg er vant til å trene fra før. Også er det masse helsegevinster da. Det føles ikke like deilig med den sjokoladen om kvelden dersom man har vært på spinning eller styrketrening samme dag.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Du må bare begynne. Ikke tenk på det. Jeg drar på trening fordi jeg må pg jeg haatet det. Nå er det en uke siden sist pga mye å gjøre og jeg savner det. Det kommer etterhvert, lover! Kan jeg like trening så kan alle, hehe:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå