Gå til innhold

Dette med medesinsk abort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne snakkes det om at man drar inn for å få pillen, så inn igjen 2 dager etter for å sette vaginalen. MEN, når jeg snakket med sykehuset, fordi jeg fikk problemer med at jeg ikke har noen til å passe minste ungen de to aktuelle dagene, så sier de til meg at den medesinske aborten kan jeg utføre hjemme?!

Hvorfor virker det da her inne, som om man må inn på sykehuset for vaginalen og være der i 4 timer? Eller er det sykehuset jeg skal på, som ikke følger reglene for en abort?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hun jeg snakket med, sa at jeg kunne komme inn den første dagen, kunne helt sikkert ta med barnet, for det var bare en sjekk og samtale, så skulle jeg ta pillen der, også fikk jeg med vaginalen hjem, for å sette den to dager etter.

HI.

Skrevet

Jeg gjorde det hjemme.

Ok, takk for svar.. Følte jeg ble noe engstelig når hun sa at dette var noe jeg helt greit kunne gjøre hjemme, for her inne høres det jo ut som om man kan blø ihjel til tider :-/

Men det høres bedre ut å kunne gjøre dette hjemme, slippe sykehuset mer enn nødvendig.

Hvordan opplevde du aborten? Tenker på smerter og blødninger, siden jeg har barn som trenger en fungerende mamma.

Hi.

Skrevet

For meg gikk det veldig greit fysisk. Hadde litt vondt, men helt overkommelig. Syntes det var fint å kunne være hjemme. Men jeg tror ikke jeg ville hatt et barn tilstede siden det er veldig individuelt hvor smertefullt det blir. Har hørt om noen som har ligget og vridd seg i smerter på badegulvet. Det vil jo være veldig skremmende for et barn.

Skrevet
For meg gikk det veldig greit fysisk. Hadde litt vondt, men helt overkommelig. Syntes det var fint å kunne være hjemme. Men jeg tror ikke jeg ville hatt et barn tilstede siden det er veldig individuelt hvor smertefullt det blir. Har hørt om noen som har ligget og vridd seg i smerter på badegulvet. Det vil jo være veldig skremmende for et barn.

Er slikt jeg tenker på også, jeg har et barn hjemme den dagen vaginalen settes, og to barn hjemme dagen etter.. Har ingen som kan ta seg av de imens. Men hun jeg snakket med på telefonen, sa at ut ifra det, kunne jeg få med sterke smertelindrende, så jeg skulle kunne klare å fungere i hverdagen med unger.. Så får jeg bare håpe det blir en "enkel" abort, hvis ikke så får jeg vurdere å fortelle det til svigermor eller en venninne, så jeg har mulighet til å få en av de til å komme og hjelpe med unger på det verste.

En ting er sikkert, mannen får ikke noe sex før jeg har spiral etter det her.. Nå er jeg blitt gravid på p-sprøyta... Blir jeg gravid på spiral også, så steriliserer jeg meg, enda vi er enige om å gi oss selv 5 år før noen av oss utfører et permanent inngrep. Pokker heller om dette er aktuelt en gang til.. Så skulle jeg bli gravid på spiral, så får det bli et barn til, enda vi egentlig ikke er klar for det..

Hi.

Skrevet

Er nok en god ide å ha noen som backup hvis det skulle bli ille. Jeg ble også gravid på prevensjon.. Lykke til, håper det går like "greit" som det gikk for meg.

Skrevet

Hei! Jeg er sekretær, og jobber på sykehuset med å ta imot telefon fra pasienter som ønsker abort, jeg setter opp time og informerer.

Du kommer inn på sykehuset for en ultralyd og en samtale. du får også tabl på sykehuset.

Så får du med deg vag. tabl hjem som du skal sette inn 2 dager etter hjemme. Men du skal helst ha noen å være sammen med den dagen du tar de hjemme.

de som ikke har noen å være sammen med kommer noen ganger tilbake til sykehuset for å ta de tabl der.

Man får med seg smertestillende tabl hjem.

Noen får en veldig kraftig blødning, andre ikke så kraftig. magesmerter og ogsåvanlig, med varierende styrke.

Skrevet
Hei! Jeg er sekretær, og jobber på sykehuset med å ta imot telefon fra pasienter som ønsker abort, jeg setter opp time og informerer. Du kommer inn på sykehuset for en ultralyd og en samtale. du får også tabl på sykehuset. Så får du med deg vag. tabl hjem som du skal sette inn 2 dager etter hjemme. Men du skal helst ha noen å være sammen med den dagen du tar de hjemme. de som ikke har noen å være sammen med kommer noen ganger tilbake til sykehuset for å ta de tabl der. Man får med seg smertestillende tabl hjem. Noen får en veldig kraftig blødning, andre ikke så kraftig. magesmerter og ogsåvanlig, med varierende styrke.

Tusen tusen takk for svar!

Føler meg litt tryggere på å gå inn i det nå.. Men da må jeg nok høre med noen, om de kan være her.. Hvertfall første stunden etter jeg har tatt den, så jeg har gardert meg mot at ungene skal se meg vri meg i smerte :-/ For DET er ikke aktuelt!

Hi.

Skrevet

Bare hyggelig. Bare å spørre hvis det er noe mere du lurer på. Lykke till!

Sekretæren.

Skrevet

Et lite tips:

Medesinsk skrives medisinsk..

Skrevet

Er slikt jeg tenker på også, jeg har et barn hjemme den dagen vaginalen settes, og to barn hjemme dagen etter.. Har ingen som kan ta seg av de imens. Men hun jeg snakket med på telefonen, sa at ut ifra det, kunne jeg få med sterke smertelindrende, så jeg skulle kunne klare å fungere i hverdagen med unger.. Så får jeg bare håpe det blir en "enkel" abort, hvis ikke så får jeg vurdere å fortelle det til svigermor eller en venninne, så jeg har mulighet til å få en av de til å komme og hjelpe med unger på det verste.

En ting er sikkert, mannen får ikke noe sex før jeg har spiral etter det her.. Nå er jeg blitt gravid på p-sprøyta... Blir jeg gravid på spiral også, så steriliserer jeg meg, enda vi er enige om å gi oss selv 5 år før noen av oss utfører et permanent inngrep. Pokker heller om dette er aktuelt en gang til.. Så skulle jeg bli gravid på spiral, så får det bli et barn til, enda vi egentlig ikke er klar for det..

Hi.

Kan du ikke heller si at du har fått omgangssyka eller heftige menssmerter (som det vil være et snev av sannhet i)?

Skrevet
Kan du ikke heller si at du har fått omgangssyka eller heftige menssmerter (som det vil være et snev av sannhet i)?

Ingen i kretsen min ville hjulpet meg om det "kun" var omgangs syke eller menssmerter.. Er forferderlig å si, men de mener at siden vi har valgt at mannen jobber borte 14 dager, så har vi valgt at jeg skal "klare meg selv" de 14 dagene også. Og det er kun de to som går hjemme og kan hjelpe om det er noe..

Hi.

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men når jeg fikk sånne piller til å ta hjemme klarte jeg ikke bevege meg det var så store smerter. Tok de om kvelden og nesten morgen car sengen full av blod. Måtte stå i badekaret for det rant som en foss. Når jeg så skulle gi inn i sengen igjen besvimte jeg, men min daværende samboer gkkk heldigvis bak meg og tok meg imot når jeg besvimte.

Må si at det ikke var en abort, for fosteret var allerede død, hjertet sluttet å slå. Det var også i Spania, mulig de bruker andre piller der.

Men pillene gjorde ikke jobben godt nok og måtte inn til utskrapning.

Skrevet

Det var vel ganske unødvendig. Sånn er det vel dessverre alltid, at noen har det verre enn gjennomsnitt, men denne jenta er redd fra før og trenger å høre at dette går bra.

Ja det hender at alt ikke kommer ut og at ma n må inn på sykehsuet for utskrapning, men oftest går det helt fint,, ellers hadde denne metoden ikke vært så vanlig.

De fleste må ikke stå i badekaret, og de fleste besvimer ikke. Men mange syns at det er en ubehagelig situasjon, ubehagelig med en kraftig blødning, vondt i magen, tanken på hva det er som skjer osv, derfor anbefaler man å ha noen hjemme hos seg den dagen.

Mvh Sekretæren.

Skrevet

Jeg hadde en missed abortion, og for å få det døde fosteret ut måtte jeg gjennom det samme som man må ved en medisinsk abort.

Jeg holdt på å blø i hjel, og måtte ha blodoverføring, lå på sykehus i nesten en uke etterpå.

Min venninne som foretok medisinsk abort gjorde dette hjemme og måtte haste inn på sykehuset igjen pga enorme smerter og store blødninger. Hun fikk forøvrig beskjed om å IKKE være alene når dette pågikk, og måtte ha samboeren tilstede.

Aldeles ikke noe barn skal måtte være vitne til.

Skrevet

Jeg hadde en missed abortion, og for å få det døde fosteret ut måtte jeg gjennom det samme som man må ved en medisinsk abort.

Jeg holdt på å blø i hjel, og måtte ha blodoverføring, lå på sykehus i nesten en uke etterpå.

Min venninne som foretok medisinsk abort gjorde dette hjemme og måtte haste inn på sykehuset igjen pga enorme smerter og store blødninger. Hun fikk forøvrig beskjed om å IKKE være alene når dette pågikk, og måtte ha samboeren tilstede.

Aldeles ikke noe barn skal måtte være vitne til.

Skrevet

Vel, jeg har ingen som kan passe ungene imens, det er derfor jeg må gjøre aborten hjemme også. Hun på telefonen sa at det var ikke slik at man måtte ha noen hos seg, men det kunne gjøre godt med noe avlastning for ungene tilfelle smerter, og siden det er en mental del ved dette.

Jeg vil jo tro at de ikke hadde rådet til medisinsk abort, om det var så vanlig å styrt blø eller ha ekstreme smerter, og hvertfall ikke tillatt hjemme abort, om det var så stor risiko.

Forstår jo at noen kan oppleve sterke blødninger, og smerter, men hun jeg snakket med, fortalte at det var sjeldent at en slik abort ville føre til så store blødninger at man måtte legges inn, men jeg måtte forberede meg på at det var store sjanser for store blødninger første 3-4 timene etter vaginalen var satt.

Føler meg nok så trygg på dette, nå som jeg leser at det går ann å ta en abort hjemme. Ja, det er en sjanse for store blødninger og smerter, men da får jeg gripe situasjonen da. Får venninne på besøk i morgen, og siden hun er hjemmeværende for tiden, så skal jeg forhøre meg med henne, om hun kanskje kunne være hos meg den dagen vaginalen må settes, hun kan i såfall være her i 4-5 timer. Utenom dette må jeg derimot klare meg selv resten av dagen, og dagen etter, før mannen kommer hjem fredag neste uke (altså, så tar jeg pillen på mandag neste uke)

Hi.

Skrevet

Medisinsk.... Lær deg å stave ordet først som sist.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har gjort det på sykehuset. Blødde veldig og hadde sterke smerter. Besvimte så fort jeg prøvde å reise meg. Var nesten verre smerter enn rier. Det er så forskjellig fra person til person at det er umulig å gi deg noe gode råd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...