Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Hva gjør dere med babytøy dere får i gave som åpenbart ikke kan brukes, eller som dere ikke vil bruke? Her har kommende tante og en god venninne kommet med store pakker bestående stort sett av sommerklær i nyfødtstørrelser, åpenbart kjøpt på salg. Korte t-skjorter/kjoler/bodyer og singlets. Babyen er ventet i november. Har også fått 8-10 i utgangspunktet helt greie plagg av kommende farfar og frue, som stinker kjeller og er uten merkelapper - åpenbart arvegods fra hennes andre barnebarn, presentert som "nytt" (dvs. det sa de ingenting om, men det er åpenbart og jeg synes kanskje man kan fortelle det som det er)!!! En av dressene hadde også en brun flekk midt på brystet.. Ikke et vondt ord om arvegods i utgangspunktet altså, men jeg synes man i såfall kan få velge selv om og hva man vil ha som et tilbud, og ikke få det presentert som en "ny" gave til sitt kommende barnebarn... Føler jo jeg "må" bruke noe av det og vise fram for giverne, men ellers håper jeg noen har tips til en veldedig organisasjon som kan ha nytte av dem. Er jeg et utakknemlig bortskjemt svin som blir sur for sommerklær til novemberbaby og arvegods presentert som "nytt"?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Bruker ikke tøy jeg ikke vil at babyen skal ha på seg. Ville mye heller at babyen skal ha det komfortabelt og lunt og vamrt enn å ha på seg sommertøy i november.. Er vel bare å smile og si takk, legge det vekk, muligens kaste det som har flekker på seg. Om de spør etter det eller noe, så bare si at babyen ikke passet det eller at det raknet i sømmen.
bobbelfru Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Folk gir bort i beste mening, Vask tøyet som lukter kjeller. se over det om det er noe du kan bruke. Dette sommertøyet, kan noe brukes som dukke klær? Ha noe i skapet av det du har fått. Resten gir du bort. til en UFF konteiner.
3 gleder Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Vask det du tenker du får bruk for. Resten kan du pakke ned i poser å legge i UFF containeren. Du kan jo vaske dette også. Disse klærne går til noen som virkelig trenger dem. Jeg fikk et hav av brukte klær da min første kom. Min mor hadde vært på loftet og funnet fram gammelt tøy fra mine søsken og meg. Jeg har tatt i bruk hjemmestrikka ullkær og et par andre ting, men mye er jo slaskete i passfrm, flekkete osv. Jeg oppbevarer disse klærne i bokser med fare for å fornærme min mor, men hun skal få det tilbake Har lagt mye i UFF containeren også. Ikke føl deg utakknemlig av den grunn. Jeg har erfart at det er faktisk ikke så mye klær de små bruker i starten. Her har det gått i body og strømpebukse/sparkebukse. Har fått mye nytt som jeg har måtte bruke bare for å bruke det nesten.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Takk for tips! Lurt å si at det ikke passet/raknet.. Vurderer faktisk å si det rett ut at det ble for kaldt med korterma i november også. Føler meg skikkelig råtten og utakknemlig som ikke vil bruke tøyet, men blir også litt irritert fordi folk ikke tenker lengre enn å komme med sommertøy-på-salg til en novemberbaby... Arvetøy er hyggelig hvis det er ordentlige og fine, gjerne hjemmelagde, ting, men disse hadde nupper og flekker og lukta rart. Når man da har muligheten til å kjøpe nytt vil jeg heller det, så håper jeg det heller kommer noen med faktisk nytte og glede av det til gode. Skal ta vare på et par plagg fra hver pakke i tilfelle giveren spør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå